لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۲۵

نگاه تازه؛ دنیای نابینایان


نگاه تازه از دنیای نابینایان می گوید.
نگاه تازه از دنیای نابینایان می گوید.

بيش از ۴۵ ميليون نابينا در سراسر دنيا زندگی می کنند. تا سال گذشته و بنا بر آمار سازمان بهزيستی ايران ۷۶ هزار نابينا تحت پوشش اين سازمان قرار دارند. اين در حاليست که آمار غير رسمی حاکی از وجود ۱۴۰ هزار نفر نابينا و کم بينا در سراسر کشور است.


در اين برنامه « نگاه تازه » سعی کرديم به اين بخش از جامعه بپردازيم ، از مشکلاتی که نابينايان با آن در جامعه روبرو هستند صحبت کنيم و به پشت پرده زندگی چند نابينا برويم و از دنيای اين بخش از جامعه مطلع شويم.


در اين برنامه در گفت و گويی با سهيل معینی، سردبير سابق روزنامه ی «ايران سپيد» ، اولين روزنامه تخصصی نابينايان در ايران و خاورميانه، درباره مشکلاتی که نابينايان با آن روبرو هستند پرسيديم .


در اين برنامه ی «نگاه تازه » همچنين نگاهی داشتيم به موضوع نابينايی در سينمای ايران و جهان.


در ادامه همچنين گفت و گويی داشتيم با اسکندر آبادی ، روزنامه نگار و نوازنده ی سازهای عود ، نی و ويلون، که در آلمان ساکن است.


همچنين در پايان اين برنامه گفت و گويی نيز با جوانی نابينا داشتيم. شيرين، روزنامه نگاری نابينا که معتقد است نقش خانواده ها و سيستم آموزشی در هدايت افراد نابينا به اجتماع بسيار اهميت دارد.


برای گوش دادن به اين برنامه «نگاه تازه» در بالای همين صفحه، سمت چپ بر روی فايل برنامه کليک کنيد.


برنامه ی «نگاه تازه» در روزهای پنج شنبه پس از خبرهای ساعت ۱۹/۳۰ پخش می شود و چندساعت بعد پس از خبرهای ۰۰/۳۰در مجله نيمه شب تکرار می شود و بازپخش دوم آن را می توانيد در برنامه جديد نيمروزی بعد از خبرهای ساعت۱۳/۰۰ بشنويد.


ایميل ما: Javanan@radiofarda.com


شماره تلفن پيامگير برنامه «نگاه تازه»: ۰۰۴۲۰۲۲۱۱۲۴۱۱۴


  • 16x9 Image

    هانا کاویانی

    هانا کاویانی، از سال ۱۳۸۶ با رادیو فردا به عنوان خبرنگار و گزارشگر همکاری می‌کند. او در این مدت تحولات سیاسی و دیپلماتیک از جمله فراز و فرودهای مرتبط با پرونده هسته‌ای ایران، و مذاکرات منتهی به توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی را از نزدیک دنبال کرده است.

XS
SM
MD
LG