لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۲

بمبگذاری در بغداد ۱۸ کشته بر جای گذاشت


بمبگذاری روز سه شنبه در مرکز بغداد دست کم ۱۸ کشته بر جای گذاشته است
بمبگذاری روز سه شنبه در مرکز بغداد دست کم ۱۸ کشته بر جای گذاشته است

وزارت کشور عراق اعلام کرد بمبگذاری روز سه شنبه در مرکز بغداد دست کم ۱۸ کشته و ۸۰ زخمی بر جای گذاشته است. بر اساس اعلام وزارت کشور، در اين عمليات انتحاری، انفجار يک خودروی بمبگذاری شده در محله کراده در مرکز بغداد، يکی از ساختمان های وزارت کشور را هدف قرار داد . بيشتر کشته شدگان از ميان نيروهای پليس بوده اند.

روز دوشنبه نيز در شهر بغداد بر اثر انفجار سه بمب که در سه خودرو کار گذاشته شده بود حداقل ۳۶ نفر کشته شدند. به نظر می رسد که اين بمب گذاری ها آغاز دور ديگری از حملات خشونت آميز و سازمان يافته در آستانه انتخابات اين کشور باشد که در ماه مارس برگزار خواهد شد.

به گفته پليس در جريان اين بمب گذاری های انتحاری ، هر يک به فاصله چند دقيقه صورت گرفت حداقل ۷۱ نفر نيز زخمی شدند.

اولين بمب در حوالی هتل شرايتون که يکی از بناهای معروف در ساحل شرقی رود دجله است منفجر شد. تمام ساختمان های اطراف به لرزه درآمد و شيشه های بسياری از آنها شکسته شدند. دود و گرد و غبار عظيم ناشی از اين انفجار تا چندين دقيقه در آسمان اين بخش از شهر بغداد مشهود بود.

محل وقوع اين انفجار، از پارکی در حاشيه رودخانه که محل تفريح خانواده های بغدادی است، فاصله چندانی نداشت.

تعدادی از مجروحان اين انفجار ساکنان و يا کارکنان ادارات مستقر در ساختمان های اطراف هستند که بر اثر خرد شدن شيشه ها زخمی شده اند.

به گفته پليس انفجار دوم در کنار ساختمان هتل الحمرا روی داده که از زمان حمله به عراق در سال ۲۰۰۳ يکی از مراکز اصلی سکونت کارکنان رسانه های خارجی بوده است. به گفته شاهدان عينی به ساختمان اين هتل خسارات شديدی وارد شده و تعدادی از خبرنگاران و کارکنان رسانه های خارجی نيز زخمی شده اند.

تعدادی از خانه های همجوار با هتل الحمرا ويران شده و ماموران دفاع غيرنظامی در جستجوی افرادی هستند که زير آوار مانده اند. در اين نقطه نيز شبيه به انفجار هتل شرايتون حفره عميق و طولانی در پياده رو و خيابان محل انفجار ايجاد شده است.

بمب سوم نيز در نزديکی هتل بابل منفجر شده که مسافران عراقی و در مواردی ادارات دولتی برای جلسات بزرگ از آن استفاده می کنند. اين منطقه به خاطر نزديک بودن به سفارت آمريکا که در آن سوی رود دجله قرار دارد در سالهای گذشته بارها با خمپاره و راکت مورد حمله قرار گرفته است.

مقام های عراقی و نيروهای آمريکايی درباره ی افزايش خشونت ها در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی در روز ۱۶ اسفند هشدار داده بودند.

XS
SM
MD
LG