لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۴۶

بحران مالی، موضوع بحث رهبران اروپا در لندن


براون:بحران ها در جهان فرصتی برای اصلاحات بوده است.
براون:بحران ها در جهان فرصتی برای اصلاحات بوده است.

رهبران اروپا، روز سه شنبه، ۲۹ ژانويه، در لندن، برای بحث در مورد بحران مالی در جهان و سقوط بازارهای بورس دنيا، گرد هم می آيند.


به گزارش راديو اروپای آزاد/ راديو آزادی، انتظار می رود رهبران اروپا در لندن، در مورد وضعيت بحرانی بازارهای بورس و همچنين بحران بانکی کشورهای بريتانيا و فرانسه صحبت کنند.


گوردون براون، نخست وزير بريتانيا، در اين گردهم آيی حضور دارد و انتظار آن می رود که نيکلا سارکوزی، رييس جمهوری فرانسه، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و جوزه مانوئل باراسو، رييس کميسيون اروپا در اين گردهم آيی سخنرانی کنند.


يکی از سخنگويان گوردون براون گفت که «دولت های اروپا احتمالا در اين مورد گفت و گو می کنند که چگونه با همکاری با يکديگر می توانند ثبات بيشتری در بازارهای جهانی مالی ايجاد کنند.»


آقای براون اوايل هفته جاری اعلام کرد که وی قصد دارد از وضعيت ايجاد شده توسط بحران مالی در جهان استفاده کند و اصلاحات اقتصادی را برای تقويت اقتصاد جهانی پيشنهاد دهد.


آقای براون در مقاله ای در روزنامه فاينانشيال تايمز چاپ لندن افزوده است که اين توافق جمعی در اجلاس اقتصادی داووس در سوييس وجود داشت که جهان در مقابل بزرگترين چالش اقتصادی خود در يک دهه گذشته روبرو شده است.


وی افزوده است که بحران ها در جهان فرصتی برای اصلاحات بوده است.


آقای براون خواستار شفافيت بيشتر در عملکرد بانک ها شده است. اين سخنان آقای براون در حالی بيان می شود که يک دلال سهام در بانک فرانسوی سوسيته ژنرال به اين بانک حدود هفت ميليارد دلار ضرر زد.


نخست وزير بريتانيا خواستار استقلال عمل بيشتر صندوق جهانی پول و همکاری جامعه بين المللی شده است.


گوردون براون همچنين از کشورها دنيا می خواهد که به جهانی شدن به عنوان يک موقعيت نگاه کنند و نه يک تهديد.


جرج بوش، رییس جمهوری آمریکا، نیز در گزارش سالانه خود به کنگره گفت که اقتصاد آمریکا با خطر رکود مواجه شده است.


XS
SM
MD
LG