لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۰۰

دولت کل بودجه را به ریال خواهد بست


علیرضا طهماسبی در سفر ماه اوت خود به اوکراین
علیرضا طهماسبی در سفر ماه اوت خود به اوکراین

عليرضا طهماسبی وزير صنايع و معادن روز چهارشنبه ۲۱ آذر از بررسی پيشنهادی در دولت خبر داد که بر اساس آن و در صورت تصويب نهايی دولت لايحه بودجه سال اينده ۸۶ را در يک حرکت انقلابی به طور کامل با ريال خواهد بست.


تاکنون حداقل بخشی از بودجه ايران به صورت ارزی بسته می شود.


به گزارش خبرگزاری فارس دولت در نظر دارد قيمت فروش نفت در تدوين لايحه بودجه سال ۸۶ را بر مبنای ۴۰ يا ۴۵ دلار تعيين کند. لايحه بودجه سال ۸۶ پايان سال جاری به مجلس ارايه خواهد شد.


آقای طهماسبی در مورد تغيير سبد ارزی دولت از دلار به يوريو به سود صنعت گران داخلی است. به گزارش خبرگزاری مهر وزير صنايع و معدن در اين مورد گفت: پيشنهاد ما به بانک مرکزی اين است که سبد ارزی را به طور عمده به سمت يورو سوق دهد زيرا خريد تجهيزات از اروپا با يوريو صورت می گيرد.


دولت نهم تنها دولتی است که در آن به توليد محصولات فرهنگی به ويژه چادر مشکی توجه شده است
وزیر صنایع و معادن

آقای طهماسبی در مورد عملکرد دولت آقای احمدی نژاد گفت: «دولت نهم تنها دولتی است که در آن به توليد محصولات فرهنگی به ويژه چادر مشکی توجه شده است.»


وی در مورد استفاده از حساب ذخيره ارزی افزود که در ۸ ماه گذشته امسال برای کل بخش اقتصادی کشور ۸۱۶ ميليون دلار گشايش اعتبار از حساب ارزی صورت گرفته که از اين ميزان بيش از ۹۵ در صد آن يعنی معادل ۷۶۰ ميليون دلار در بخش صنعت است.


اخيرا محمدباقر نوبخت معاون پژوهش‌های اقتصادی مجمع تشخيص مصلحت نظام در مورد ذخاير ارزی و تعهد خارجی ايران گفته بود: «هم‌اکنون کشور دارای ۶۰ ميليارد دلار ذخاير ارزی و۹۰ ميليارد دلار تعهد خارجی است و علاوه بر آن، دولت می‌تواند در طول برنامه چهارم ۳۰ ميليارد دلار نيز از منابع خارجی برای تامين مالی پروژه‌های نفتی استفاده کند.»


XS
SM
MD
LG