لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۱

«مردم باید در مورد انرژی هسته‌ای صحبت کنند»


چند روز پيش از آغاز مذاکرات هسته‌ای ايران با گروه پنج بعلاوه يک در ژنو در تاريخ هفتم آبان، کمپين گفت‌وگو درباره انرژی هسته‌ای، با انتشار بيانيه‌ای خواستارآغاز يک گفت‌وگوی ملی درباره فوايد و ضررهای استفاده از انرژی هسته‌ای شد.
اين کمپين که از سوی مرکز حامیان حقوق بشر به مدیریت شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل، راه‌اندازی شده، با استقبال افراد و گروه‌های مختلفی از ايرانيان روبرو شده است.
رادیو فردا در گفت‌وگويی با مهناز پراکند، وکیل مقیم نروژ و از فعالان اين کمپين، نظر او را درباره تاثير نتايج مذاکرات ژنو بر فعاليت اين کمپين پرسيده است.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:18 0:00
لینک مستقیم

مهناز پراکند می‌گوید که «سانسور در مورد انرژی هسته‌ای در ایران ایجاد شده تا در مورد این موضوع بحثی صورت نگیرد.»

این فعال کمپین «گفت‌وگو درباره انرژی هسته‌ای» می‌افزاید «کمپین با این هدف راه‌اندازی شده که این سانسور شکسته شود تا درباره فواید و مضرات انرژی هسته‌ای بحث شود. مذاکرات ژنو به نتیجه برسد یا نرسد، این گفت‌وگو باید در مورد انرژی هسته‌ای صورت گیرد.»

خانم پراکند خاطر نشان می‌کند: «در بسیاری از کشورها انرژی هسته‌ای استفاده می‌شود ولی مخالفانی هستند که در این مورد اعتراض می‌کنند و دلایل خود را می‌گویند که چرا از نظر علمی نباید از این انرژی استفاده کرد. حتی دولت‌ها به این نتیجه رسیده‌اند. آمریکا بیست سال است که نیروگاه جدیدی تاسیس نمی‌کند.»

او می‌گوید: «هدف کمپین این است که مردم باید در مورد انرژی هسته‌ای صحبت کنند و وارد گفت‌وگو شوند.»

XS
SM
MD
LG