لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۴۸

جنجال بر سر ختنه در آلمان


دادگاهی در آلمان، عکس تزئینی است
دادگاهی در آلمان، عکس تزئینی است
حکم تازه دادگاهی در شهر کلن آلمان که ختنه کردن پسران را تا رسيدن به سن قانونی ممنوع اعلام کرده، اعتراض های فراوانی را به وِيژه در ميان مسلمانان و يهوديان ساکن آلمان به دنبال داشته است.
شورای هماهنگی مسلمانان آلمان ، ضمن انتقاد شديد از اين حکم، آن را مغاير با اصل آزادی اديان دانسته که در قانون اساسی آلمان از آن دفاع شده و يادآور شده که اگر اين حکم به صورت قانون درآيد و شکل گسترده به خود گيرد، همگرايی و يا ادغام مسلمانان در جامعه آلمان را دشوارتر می سازد.
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:15 0:00
لینک مستقیم

خاخام های يهودی نيز در همايش روز پنجشنبه خود در شهر برلين با اشاره به حکم دادگاه ياد شده، نسبت به به رسميت شناخته شدن ختنه پسران به عنوان يک عمل خلاف قانون هشدار داد.
رئيس شورای يهوديان در آلمان هم حکم دادگاه شهر کلن را تکان دهنده خوانده و گفته است که ختنه کردن پسران يکی از اجزای بنيادين دين يهود است و اين عمل در همه کشورهای دنيا به رسميت شناخته شده است.
همايش اسقف های کاتوليک در آلمان هم حکم دادگاه شهر کلن مبنی بر منع ختنه پسران تا رسيدن به سن بلوغ را به عنوان به مخاطره انداختن آزادی دينی يهوديان و مسلمانان ارزيابی کرد.
کليسای پروتستان آلمان هم خواهان حک و اصلاح در اين حکم قضايی شد.
از نگاه قضاتی که در دادگاه شهر کلن بر حکم ياد شده مهر تاييد زده اند، اما عمل ختنه به طور کلی خلاف قانون است وانجام آن جرم محسوب می شود.
آنها چنين استدلال کرده اند که ختنه عملی ماندگار و برگشت ناپذير در جسم انسان است.
جنجال و سر و صدايی که حکم تازه دادگاهی در شهر کلن به پا کرده به حدی بالا گرفته که قرار است هفته آينده نمايندگان مسيحيان، مسلمانان و يهوديان در شهر اشتوتگارت آلمان گرد هم آيند و درباره پيامدهای اين حکم به رايزنی بنشينند.
XS
SM
MD
LG