لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۱۲

اخبار ضد و نقیض در مورد درگیری ها تازه در صحرای سینا


نیروهای نظامی مصر در شمال صحرای سینا
نیروهای نظامی مصر در شمال صحرای سینا
در حالی که تلويزيون دولتی «نيل» مصر از درگيری‌های تازه‌ بين اسلام‌گرايان مسلح و نيروهای امنيتی اين کشور در صحرای سينا خبر داده، خبرگزاری دولتی «منا» چنين گزارشی را انکار کرده است.
به گزارش شبکه‌ دولتی «نيل»، درگيری‌های پنج‌شنبه در نزديکی يک پاسگاه پليس در شهر العريش، واقع در شمال صحرای سينا، روی داده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از خبرگزاری «منا» گزارش داده که « يک مقام رسمی گزارش هايی را مبنی بر اينکه يک پاسگاه پليس مورد حمله قرار گرفته است، تکذيب کرد.»
خبرگزاری «منا» افزود: «مردی در خيابانی که پاسگاه پليس در آن قرار دارد دست به شليک هوايی زد.»

روز يکشنبه افراد مسلح با حمله به نيروهای دولتی در صحرای سينا ۱۶ نفر از آنها را کشتند و در واکنش به آن، نیروی هوایی مصر روز چهارشنبه با انجام حملات هوايی، که طی چند دهه‌ گذشته بی‌سابقه بوده است، بيست تن از افراد مسلح را کشت.
در پی سه حمله همزمان شبه نظاميان اسلامگرا به سه پاسگاه مرزی مصر با اسرائيل، ارتش مصر با هلی کوپترهای جنگی مجهز به موشک به مواضع اين شبه نظاميان حمله برد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، گفته می شود که مهاجمان مسلح از سوی اسلام گرايان افراطی در غزه حمايت می شوند که حتی حماس در مقايسه با آنان ميانه رو به نظر می رسند.

گروه حماس که رابطه نزديکی با اخوان المسلين مصر دارد، اين حمله را محکوم کرده است.
مخالفان مرسی روز سه شنبه در مراسم تشيع جنازه سربازانی که در حمله روز يکشنبه جان باختند، شعارهايی بر ضد اخوان المسلمين سر دادند و حتی خواستند که به هشام قـنديل، نخست وزير مصر، حمله کنند.
در همين حال محمد مرسی، رییس جمهوری مصر، در واکنش به رخدادهای اخیر در صحرای سینا، وزير اطلاعات و دو ژنرال مصری را برکنار کرده است.
XS
SM
MD
LG