لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۱۴

نامه اعتراضی بستگان اصلاح طلبان زندانی به «ملت ایران»


چهارمین دادگاه معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری
چهارمین دادگاه معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری
شماری از فرزندان و بستگان چهره های اصلاح طلب که روز سه شنبه پس از نزديک ۱۰ هفته بازداشت از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب محاکمه شدند، با انتشار نامه ای به برگزاری دادگاه اعتراض کرده و آن را « دادگاه قرون وسطايی و نمايشی » توصيف کرده و از مراجع تقليد و نخبگان سياسی در هر حزب و جناح و ملت ايران خواستند تا در مقابل آنچه که « ظلم آشکار و افسار گسيخته » ناميدند ، سکوت نکنند.

عارفه تاج زاده فرزند مصطفی تاج زاده ، زينب حجاريان فرزند سعيد حجاريان ، عليرضا رئيسی داماد سعيد حجاريان ، فاطمه شمس همسر محمد رضا جلأيی پور ،علی‌ طباطبايی داماد مصطفی تاجزاده و برادر شهاب طباطبايی ، و ياسر و ميثم نبوی دو فرزند بهزاد نبوی در نامه خود خطاب به ملت ايران با تاکيد براينکه متهمان دادگاه روز سه شنبه « بيش از ۱۰ هفته است در زندان های انفرادی تحت شديدترين فشارها قرار دارند بدون اينکه دسترسی به وکيل و يا امکان ارتباط با دنيای خارج را داشته باشند» ، کيفرخواست دادستان تهران را فاقد بار حقوقی و تقليدی ناشيانه از سرمقاله های روزنامه کيهان اعلام کردند.

آنها همچنين حضور وکلای بازداشت شدگان در دادگاه روز سه شنبه را تکذيب و با يادآوری اينکه به وکلای متهمان اجازه ملاقات و رويت پرونده داده نمی شود، تاکيد کردند که در دادگاه روز سه شنبه « وکلای وابسته به حاکميت عليرغم تکذيب چند باره خانواده بازداشت شدگان به دروغ خود را وکيل "تعيينی" معرفی‌ کرده اند. »

امضاء کنندگان اين نامه با اشاره به اينکه « پس از اعلام نتايج و اعتراضات ميليونی مردم در سراسر کشور فصل جديدی از برخورد جناح اقتدارگرا با اصلاح طلبان طرفدار آقای موسوی و مردم معترض آغاز شد » از بازداشت بی سابقه سران احزاب اصلاح طلب به عنوان بازداشت های « شبانه ، بدون ارائه حکم قانونی ، همراه ضرب و جرح » و با عنوان « حمله وحشيانه » ياد کرده اند.


آنها تاکيد کردند که جريان حاکم با « تخلفات متعدد توسط نهادهای اجرايی و نظارتی و بسيج کردن تمام ارگان های حاکميت يکدست نتيجه انتخابات را به سود خود تغيير داده است.

امضاء کنندگان اين نامه با اشاره به اينکه در دادگاه روز سه شنبه « سعيد حجاريان رنجور و بيمار را که حتی قادر به تکلم نيست مجبور به اعترافات ساختگی » کردند ، نسبت به سلامتی بازداشت شدگان هشدار داده و افزودند « ما بويژه در مورد وضعيت سلامت جانباز سرافراز اصلاحات ، دکتر سعيد حجاريان ، که در بدترين شرايط روحی و جسمی به سر می برد هشدار می دهيم و مسئوليت حفظ جان و سلامت تمامی عزيزان و جوانان در بند خود را متوجه سران حاکميت می دانيم. »
XS
SM
MD
LG