لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۴۹

دریاچه ای در شیلی ناپدید شد


یکی از تئوری های ارائه شده ناپدید شدن این دریاچه را در رابطه با زمین لرزه هایی می دانند که آوریل گذشته در جنوب شیلی اتفاق افتاد.
یکی از تئوری های ارائه شده ناپدید شدن این دریاچه را در رابطه با زمین لرزه هایی می دانند که آوریل گذشته در جنوب شیلی اتفاق افتاد.

جنگلبانان در پارک ملی «اوهیگینز» روز ۲۸ ماه مه متوجه شدند دریاچه ای که تا حدود دو ماه پیش در این پارک وجود داشت ناپدید شده است و اثری از آن نیست.


خوان خوزه رومرو، مسئو ل سازمان ملی جنگل های شیلی می گوید: این دریاچه که یک کیلومتر مربع وسعت داشت تقریبا ناپدید شده است.


وی می افزاید با مقدار آبی که هم اکنون به جای مانده است، حتی نمی توان یک استخر را پر کرد در حالی که حدود دو ماه پیش برای عبور از این دریاچه احتیاج به یک قایق بود.


به نوشته سایت خبری « رو 89» عکس هایی که از این دریاچه وجود دارد به روشنی دریاچه پر آبی را نشان می دهد.


آقای «رومرو» می گوید دریاچه در منطقه دور افتاده ای قرار داشت که راهیابی به آن بسیار دشوار بود. به گفته وی، «هیچ پاسخ علمی برای توضیح این واقعه وجود ندارد.»


بر اساس یکی از تئوری های ارائه شده، ناپدید شدن این دریاچه را در رابطه با زمین لرزه هایی می دانند که ماه آوریل گذشته در جنوب شیلی گذشته اتفاق افتاد.


طبق این تئوری، این زمین لرزه ها احتمالا شکاف هایی در کف دریاچه به وجود آورده است و آب دریاچه را به داخل زمین کشانده است.


تئوری دیگری نیز وجود دارد که گرمایش زمین را موجب محو شدن این دریاچه می داند.


طبق این نظریه، آب شدن یخ های دریاچه موجب بالا رفتن سطح آب و فشار آمدن به کف دریاچه شده و در آن ایجاد شکاف کرده است.


در اواخر ماه ژوئیه پژوهشگران نتیجه تحقیقات خود را در مورد این پدیده نادر اعلام خواهند کرد.


XS
SM
MD
LG