لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۰۱

«مرگ ۶۰ سگ خانگی» در کهریزک


رضا جوالچی سخنگوی انجمن حمايت از حيوانات ايران با رادیو فردا در مورد وضعیت سگ های خانگی که توسط نیروهای انتظامی جمع آوری شده و به کهریزک منتقل شده اند، گفتگو کرده است.

بيست روز قبل کسانی که ملقب بودند به يگانی به نام يگان امداد نيروی انتظامی ، سگ هايی که در سطح شهر در حال تردد بودند و يا احيانا صاحبان آنها در حال حمل اين حيوانات در خودرو بوده اند را به صورت عدوانی و بعضا با ضرب و شتم حيوانات بازداشت کردند و بدون هيچ گونه رسيدی، اين حيوانات را به محلی در کهريزک منتقل کرده اند.

تعداد اين حيوانات الان تقريبا به ۱۵۰ رسيده است و البته در حدود يک سوم از اين حيوانات متاسفانه در اين مدت تلف شده اند.

آقای جوالچی آيا مشخص شده است که چه تعداد از اين سگ ها تا کنون جان خودشان را در بازداشتگاه کهريزک از دست داده اند ؟

اطلاعاتی که به ما رسيده است اين است که در حدود ۶۰ تا از اين سگ ها در اين مدت تلف شده اند و از آن جايی که وضع بقيه هم وخيم است به طور متوسط روزی دو يا سه تا از اين سگ ها دارند تلف می شوند.

به شما اجازه داده اند که اين سگ ها را از نزديک ببينيد؟

ما حدود سه هفته پيش يعنی همان اوايلی که نيروی انتظامی شروع به بازداشت اين سگ ها کرد، يک نامه برای يگان امداد نيروی انتظامی فرستاديم و پيشنهاد کرديم که به ما اجازه بدهند تا به طور روزانه بتوانيم اين سگ ها را ويزيت و معاينه کنيم و مشکلات بهداشتی آنها را بر طرف کنيم و همچنين قبول کرديم که به طور رايگان، غذادهی به اين حيوانات را بر عهده بگيريم.

متاسفانه يگان امداد نيروی انتظامی هيچ پاسخی به ما ندادند و همزمان هم يک نامه به فرمانده کل نيروی انتظامی فرستاديم . همچنين يک نامه به سردار ساجدنيا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ هم ارسال کرديم و پيشنهاد کرديم که اين سگ ها را به انجمن تحويل بدهند . ولی متاسفانه به هيچ کدام از اين نامه ها جواب روشن و کتبی داده نشده است.
البته به طور شفاهی هر روز می گفتند که ما فردا سگ ها را به شما تحويل می دهيم ولی عملا اين کار انجام نگرفت.

از طريق منابعی که در اختيار داريد آيا اطلاع حاصل کرده ايد که الان سگ ها در بازداشتگاه کهريزک در چه وضعيتی به سر می برند؟

از نظر درمانی بسياری از آنها به بيماری های مختلف ويروسی، گوارشی و به طبع آن به بيماری عفونی آلوده شده اند و به خاطر اينکه در اين مدت تغذيه مناسبی نداشته اند، شرايط بسيار نابسامانی را از سر گذارنده اند.

به ما اجازه ندادند که وارد کهريزک بشويم. حتی همکاران ما مراجعه کردند ولی اجازه اينکه مستقيما از محل نگهداری سگ ها ديدن کنيم، داده نشد.

اطلاعاتی که ما داريم بر پايه اطلاعات کسانی است که در آنجا دارند کار می کنند و دلسوز حيوانات هستند به طور غير مستقيم به گوش انجمن رسانده اند و يا از زبان افراد معدودی از صاحبان سگ ها که به آنها اجازه داده شده برای غذادهی به سگ هايشان وارد منطقه بشوند.
XS
SM
MD
LG