لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۲۹

برگزاری کنسرت «زمین زنده» در نه شهر جهان


لینکین پارک بر روی صحنه «زمین زنده» در توکیو
لینکین پارک بر روی صحنه «زمین زنده» در توکیو

نه کنسرت در نه شهر جهان با شرکت بیش از یکصد خواننده با نام «زمین زنده - Live Earth» در هفتم ژوئیه برگزار می شود تا مردم را از خطر گرمایش زمین آگاه کند.


ال گور، معاون رییس جمهوری سابق آمریکا و از برگزار کنندگان اصلی مجموعه کنسرت های «زمین زنده» در این زمینه گفت: «نخستین کنسرت در استرالیا برگزار می شود و با نهمین کنسرت در ریودوژانیرو در برزیل کنسرت های زمین زنده پایان می گیرد.»


وی با اشاره به تغییرات جوی افزود که شرایط در سطح جهان اضطراری است.


پیش از این مجوعه کنسرت های «LIve 8» و کنسرت گروهی «Live Aid»، با اهداف بشردوستانه و برای مبارزه با فقر به موفقیت های غیرقابل پیش بینی دست یافته اند و به نظر می رسد که برگزارکنندگان مجموعه کنسرت های «زمین زنده» یا «Live Eart»، با الهام گرفتن از دو کنسرت قبلی برنامه ریزی شده اند.


از «LIve 8» و «Live Aid» به عنوان «ابرکنسرت های تاریخی» یاد می شود که توانستند نظر بسیاری از مردم جهان را به موضوع مبارزه با فقر جلب کنند و بسیاری از ستاره های مطرح جریان اصلی موسیقی روز جهان نیز در آنها به روی صحنه رفتند.


در نه کنسرت اخیر نیز ستاره های محبوبی چون لینکین پارک، مدونا، سنوپ داگ، پلیس و جنسیس به روی صحنه خواهند رفت.


به گزارش خبرگزاری رویترز، برگزارکنندگان امیدوارند که حدود دو میلیارد نفر در سراسر جهان از طریق تلویزیون و اینترنت این کنسرت ها را تماشا کنند و پیام «زمین زنده» را برای کاهش گرمایش زمین دریافت کنند.


برگزارکنندگان امیدوارند که حدود دو میلیارد نفر در سراسر جهان از طریق تلویزیون و اینترنت این کنسرت ها را تماشا کنند و پیام «زمین زنده» را برای کاهش گرمایش زمین دریافت کنند.

ال گور نیز گفت که امیدوار است تماشاگران رهبران خود را تحت فشار قرار دهند تا با امضای معاهده جدیدی تا سال ۲۰۰۹ موجب کاهش آلودگی که موجب گرمایش زمین شود.


وی ابراز امیدواری کرد تا سال ۲۰۵۰ که این آلودگی تا حدود ۵۰ درصد کاهش یابد.


اما در عین حال باب گلداف از ستارگان راک بریتانیا که کنسرت های «Live Aid» و «LIve 8» هر دو از ایده های او بودند و با پیگیری های او برگزار شدند، در مورد تاثیر کنسرت «زمین زنده» چندان خوشبین نیست.


وی گفت که دنیا در حال حاضر در مورد خطر گرمایش زمین اگاهی کافی دارد و کنسرت «زمین زنده» فاقد «هدف نهایی» است.


شهرهای سیدنی، توکیو، شانگهای، هامبورگ، لندن، نیویورک، واشنگتن و ریو دو ژانیرو میزبانان مجموعه کنسرت های اخیر خواهند بود.


به گزارش خبرگزاری فرانسه شهر واشینگتن آخرین شهری بود که برای برگزاری کنسرت اعلام شد.


در حال حاضر کنسرت سیدنی و توکیو آغاز شده است و در ساعات پیش رو، کنسرت های اروپا نیز آغاز خواهند شد.


XS
SM
MD
LG