لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۰۶

تاثير مشکلات اقتصادی بر برنامه های نوروزی در دبی


مغازه ای در دبی
مغازه ای در دبی

مشکلات اقتصادی بر برنامه های نوروزی شهر دبی در حاشيه جنوبی خليج فارس تاثير گذاشته و گردانندگان برنامه های نوروزی در اين شهر نگران کاهش تعداد مسافران ايرانی هستند.


در نوروز ۱۳۹۱ هم همچون نوروزهای پيشين، دبی ميزبان هنرمندان ايرانی است که به اين شهر حاشيه جنوبی خليج فارس می آيند تا با ايرانيان دبی نوروز را جشن بگيرند. دبی محل سکونت بيش از ۳۰۰ هزار ايرانی است که در اين شهر به کسب و کار مشغولند و علاوه بر اين همه ساله مسافران بسياری هم از ايران به دبی سفر ميکنند.

اما آيا امسال همچون سال های گذشته مسافران ايرانی باز به دبی خواهند آمد؟ اين سئوالی است که ذهن تمام برگزار کنندگان برنامه های نوروزی امسال را مشغول کرده است. سه ماه پيش ريال بيش از نيمی از ارزش خود را از دست داد و ضربه سختی به تجارت بين دبی و ايران وارد آمد.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:49 0:00
لینک مستقیم


دلار ۱۹۰۰ تومانی و گران شدن بليط هواپيما سفر دبی را گران کرده و به گفته مسئول ايرانی يک شرکت گردشگری تعداد اتاق های رزرو شده توسط اين شرکت نسبت به سال قبل بيش از ۳۰ درصد کاهش داشته است.

برگزار کنندگان کنسرت های نوروزی امسال برای کنار آمدن با اين مشکلات اقتصادی راهکارهايی را ارائه کرده اند که که از آن جمله است پائين آوردن قيمت بليط کنسرت ها. از طرف ديگر بعضی از کنسرت ها هم بصورت مهمانی و با جمعيت کمتری برگزار ميشود.

خانم شری القانيان در مورد فعاليت های بنياد خيريه مجيک اف پرشيا به راديو فردا ميگويد: «امسال فستيوال هنر دبی هم به نوروز افتاده و اين هم دليل ديگری شده تا تعدادی از هنرمندان ايرانی تعطيلات نوروزی خود را در دبی بگذرانند.»


به هر حال دبی شهر ثروتمندی است و جامعه ايرانی مقيم دبی هم همواره نشان داده که حاضرست از تلاشهای هنری هنرمندان ايرانی حمايت کنند. به همين دليل بنياد خيريه مجيک آو پرشيا هم امسال به دبی آمده تا با برگزاری حراج آثار هنری منابع مالی لازم برای بورسهای تحصيلی هنرمندان ايرانی را تامين کند.

XS
SM
MD
LG