لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۳

«هشدار مقامات امنیتی مصر به حسن نصرالله»


حسن نصرالله دبيرکل حزب الله
حسن نصرالله دبيرکل حزب الله
در ادامه تنش بين مصر و حزب الله لبنان، يک مقام امنيتی مصر گفت: «اعترافات جمعه حسن نصرالله دبيرکل حزب الله نشان می دهد که «او در راستای تحقق هدف های ايران، می خواهد منطقه را زير سيطره خود درآورد»، و همزمان، نمايندگان پارلمان و حقوقدانان مصری خواهان «محاکمه» نصرالله شدند و ارائه کيفرخواست عليه او را درخواست کردند.

مقامات امنيتی مصری که نخواستند نامشان فاش شود به روزنامه های الاهرام و الشرق الاوسط گفتند: «حسنی مبارک رئيس جمهوری مصر اجازه نخواهد داد که نصرالله امنيت مصر را بازيچه خود قراردهد.»

يک مقام مصری به «الشرق الاوسط» گفت: «مصر هتل بی دروازه نيست و نصرالله نمی تواند مصر را مانند لبنان صحنه بازی خود کند.»

عبدالحميد مجيد دادستان مصر پنجشنبه تاييد کرد، گروهی۴۹ نفره از مظنونين که درصدد ضربه زدن به امنيت و ثبات مصر بوده اند، دستگيرشده اند.

بازداشت شدگان به تلاش برای اجرای هدف های حزب الله لبنان متهم شده اند.

حسن نصرالله شامگاه جمعه در يک سخنرانی تلويزيونی تائيد کرد که سامی شهاب مامور اعزامی حزب الله به مصر بوده تا راه های انتقال جنگ افزار برای سازمان های مسلح فلسطينی در غزه را بررسی کند، و ۱۰ نفر با او همکاری کرده اند.

حسن نصرالله گفت «رساندن جنگ افزار برای نيروهای مقاومت در فلسطين، خطائی نيست که حزب الله از آن شرمنده باشد، و اين سازمان مسووليت اقدامات خود را با شهامت می پذيرد.»

به گزارش شبکه «العربيه»، شماری ازنمايندگان پارلمان مصر و اعضای اتحاديه حقوقدانان مصر خواهان تلاش قوه قضائيه مصر برای محاکمه نصرالله، و در خواست از اينترپل برای صدور حکم جلب بين المللی عليه دبيرکل حزب الله شدند.

روزنامه «القبس» نيز يکشنبه نوشت نامه ای که حسنی مبارک در مورد حزب الله نوشته بود، در روزهای اخير از سوی رئيس سازمان اطلاعات مصر برای پادشاه عربستان برده شد.

مصريکشنبه اعلام کرد که افراد ديگری را نيز در مناطق نزديک به غزه دستگيرکرده که مامور انتقال «ميليون ها دلارپول نقد برای حماس» بوده اند.

يکی ازدستگيرشدگان حامل دو ميليون دلار پول نقد بود و پنج مصری دستگير شده ديگر در «الرفح» و ««الشيخ زويد» چهار ميليون دلار با خود داشتند.

مصر شنبه نيز۱۵ نفر را به اتهام ساخت راکت و انتقال آن به غزه بازداشت کرد.

نيروهای ديده بانی مصر جمعه نيز راننده يک کاميون ازاعراب باديه نشين را به اتهام تلاش برای انتقال مهمات به غزه با شليک گلوله ازپای درآوردند. راننده به درخواست ايست ديده بانان مصری بی اعتنائی کرده بود. مقامات مصری گفتند از بررسی کاميون وی مهمات بدست آمد.

رسانه های اسرائيلی نوشته اند که باند دستگيرشده حزب الله در مصر درصدد انجام عمليات تروريستی عليه سفارتخانه اسرائيل در مصر نيز بوده است. روزنامه هاآرتص يکشنبه نوشت «اسرائيل از عزم راسخ مصر برای مقابله با حزب الله و حماس خشنود است.»
XS
SM
MD
LG