لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۳۳

انفجار و تیراندازی در عراق دستکم هشت کشته بر جای گذاشت


خشونت‌ها در عراق در ماه نوامبر منجر به کشته شدن ۱۸۷ نفر شده است.
خشونت‌ها در عراق در ماه نوامبر منجر به کشته شدن ۱۸۷ نفر شده است.
مقامات امنيتی عراق روز جمعه اعلام کردند دستکم هشت نفر در عراق بر اثر انفجار بمب و تيراندازی کشته شده‌اند. چهار تن از کشته‌شدگان از اعضای «صحوه» يا «شورای بيداری» هستند؛ گروهی که مخالف القاعده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، يک مقام وزارت کشور عراق گفت روز جمعه چهار نفر بر اثر انفجار دو بمب کنار جاده‌ای در منطقه تاجی در شمال بغداد کشته شدند و افزود نادهم کريم محمد، يکی از رهبران «صحوه» يا «شورای بيداری» مورد هدف اولين حمله قرار گرفت و به همراه مادرش کشته شد.

به گفته این مقام آگاه بمب دوم زمانی که پليس به محل انفجار رسيد، منفجر شد که در جریان آن دو مأمور پليس جان باختند.

مردان مسلح همچنين به يک پايگاه بازرسی «صحوه» در ۱۲۰ کيلومتری شمال شرقی تکريت حمله کردند که در جريان آن سه شبه نظامی اين گروه مخالف القاعده کشته شدند.

به علاوه انفجار دو بمب در ۷۵ کيلومتری شهر کرکوک در روز جمعه، منجر به کشته شدن يک پليس و دو غير نظامی شد.

یک روز پیش از این نیز شماری از افراد شبه نظامی و مسلح در استان دیاله، هشت تن را به ضرب گلوله از پای درآوردند و بمبی نیز در بازاری در شهر شیعه نشین «خالص» واقع در ۸۰ کیلومتری شمال بغداد منفجر شد که دستکم ۱۰ تن در جریان آن کشته شدند.

خشونت‌ها در عراق در ماه نوامبر منجر به کشته شدن ۱۸۷ نفر شده است.

این در حالی است که در حال حاضر، عملیات خروج نیروهای نظامی آمریکایی از عراق در جریان است و این نیروهای تا پایان سال جاری خاک عراق را تخلیه کرده و کنترل امنیت این کشور را به نیروهای داخلی واگذار می‌کنند..

جو بایدن، معاون رییس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه، در جمع حدود ۳۰۰ تن از نیروهای نظامی در پایگاهی در عراق گفت: «با توجه به خدمات و فداکاری نیروهای نظامی آمریکایی در ۹ سال گذشته، حال می‌توان مسئولیت را به حاکمیت منتخب مردم سپرد.»

در حال حاضر حدود ۱۳ هزار نیروی نظامی آمریکایی در عراق باقی مانده‌اند که طی چند هفته آینده از این کشور خارج خواهند شد.
XS
SM
MD
LG