لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۴۸

فیس بوک در ایران رفع فیلتر شد


سایت فیس بوک بارها در ایران فیلتر و رفع فیلتر شده است.
سایت فیس بوک بارها در ایران فیلتر و رفع فیلتر شده است.
سايت فيس بوک در ايران رفع فيلتر شده و کاربران اينترنتی از روز سه شنبه به اين شبکه اجتماعی پرطرفدار اينترنتی دسترسی دارند.

به گزارش خبرگزاری کار ایران، ايلنا، در روزهای گذشته چندين بار اين سايت فيلتر و رفع فيلتر شده است.

ايلنا می افزايد که فيلترينگ سايت فيس بوک به دستور کميته متشکل از نمايندگانی از وزارت کشور‏، قوه قضاييه،‏ وزارت اطلاعات، مجلس و برخی از وزارتخانه‌ها‏ صورت گرفته بود.

مهدی کروبی، از رقبای اصلاح‌طلب محمود احمدی‌نژاد در انتخابات، روز دوشنبه ضمن محکوم کردن فيلترينگ وب‌سايت فيس ‌بوک در ايران گفت بايد «در اين دوره حساس تاريخی» تحمل وب‌سايت‌ها را داشت.

مهدی کروبی، رئيس سابق مجلس شورای اسلامی، روز دوشنبه در واکنش به فيلتر شدن سايت فيس‌بوک در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت که مقامات «فيس‌ بوک را به دليل مسائل اخلاقی فيلتر کرده‌اند. اما فيلتر کردن فيس‌بوک درست چند روز پيش از انتخابات کار اشتباهی بود.»

به گزارش سایت خبری آفتاب،محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری ایران نیز روز دوشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی در مورد فیلتر شدن فیس بوک گفت: «ميليون‌ها سايت در دنيا فعاليت می‌کنند و در ايران نيز قابل دسترسی هستند. بايد بپرسم که موضوع چيست، اما در مورد اين‌که گفته می‌شود عليه دولت نوشته است، آن‌قدر سايت و نشريه عليه دولت می‌نويسند که با يکی دو مورد حل نمی‌شود. ما مشی تحمل‌پذيری را انتخاب کرده‌ايم. حرفی زده می‌شود و ما نيز تحمل می‌کنيم‌؛ لذا نيازی به بسته شدن سايتی نيست.»

به گفته خبرگزاری رویترز، بیش از ۱۵۰ هزار ایرانی در سایت فیس‌ بوک عضویت دارند.

رادیو فردا یک ماه و نیم پیش صفحه فیس بوک خود را راه اندازی کرد. در این صفحه می توان مهمترین گزارش های وب سایت اصلی رادیو فردا را خواند. در ضمن اعضا (فن ها) می توانند اخبار، عکس ها و ویدئوهای خود را که مربوط به انتخابات ایران باشد در این صفحه بگذارند.
XS
SM
MD
LG