لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۳۰

اخطار فيفا به فدراسيون فوتبال ايران


لوگوی فیفا
لوگوی فیفا
فدراسيون بين‌المللی فوتبال، فيفا، روز شنبه، به دليل پرتاب مواد محترقه به سوی بازيکنان تيم ملی عربستان سعودی، به فدراسیون فوتبال ايران اخطار داد.

پرتاب مواد محترقه در بازی اخير تيم های ملی ايران و عربستان سعودی در راه جام جهانی ۲۰۱۰، در ورزشگاه آزادی در تهران رخ داده است.


روز ۲۸ مارس در ورزشگاه آزادی تهران، ايران در مسابقه ای حياتی ابتدا يک بر صفر از عربستان پيش افتاد و در واپسين مراحل مسابقه، با خوردن دو گل بازنده شد تا به رده چهارم گروه پنج تيمی ب منطقه سقوط کند.

به هنگامی که بازيکنان سعودی جشن گل پيروزی را برپا کرده بودند، بعضی از صد هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه، احساسات خود را بارفتاری ناخوشايند بروز دادند.

سايت انگلیسی زبان گل می نويسد که مهدی تاج، نايب رييس فدراسيون فوتبال به خبرگزاری نيمه رسمی ايرانی مهر گفت: «در آخرين دقايق مسابقه بعضی از تماشاگران مواد محترقه و بطری به سوی بازيکنان پرتاب کردند و ناظر اين بازی اين حادثه را به فيفا گزارش داد.»

او افزود: «ما ۲۵ مسابقه را بدون هيچ مشکلی ميزبانی کرده ايم و اميدوارم که کميته انضباطی فيفا عليه ما محروميتی را منظور نکند.»

به نوشته سايت گل اين برای نخستين بار نيست که جامعه حاکم بر فوتبال جهان شيپور خطر را برای فدراسيون فوتبال ايران به صدا در آورده است.

فيفا در سال ۲۰۰۶ به دليل دخالت دولت در امور فدراسيون فوتبال ايران، فوتبال اين کشور را به طور تعليقی از رقابت های بين المللی محروم کرد.

در همین حال مهدی تاج در گفت و گو با خبرگزاری فارس احتمال محروميت فوتبال ايران را دور از انتظار ندانست، اما اين محروميت را تنها به انجام نشدن مسابقه در ايران محدود دانست. تنها مسابقه باقی مانده ايران در مقدماتی جام جهانی در تهران، در برابر تيم ملی امارات است.


آقای تاج پرتاب کنندگان مواد محترقه و بطری شناسايی شده اند و تنبيه خواهند شد.
XS
SM
MD
LG