لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۱۱

سیل در پاکستان؛سه میلیون آواره، ۱۴۰۰ کشته


سیل در پاکستان سه میلیون آواره بر جای گذاشت
سیل در پاکستان سه میلیون آواره بر جای گذاشت
امدادگران سازمان ملل در پاکستان می گويند شمار افرادی که در جريان سيل اخير در اين کشور بی خانمان شده اند به بيش از سه ميليون نفر رسيده است و شمار کشته شدگان نيز به ۱۴۰۰ نفر افزايش يافته است.

خسارات و تلفات سيل ،عمدتا در ايالت خيبر پختونخواه در شمال غرب پاکستان روی داده است . به گزارش رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی، صلیب سرخ بین المللی و هلال احمر اقدام به کمک رسانی به قربانیان کرده اند. در همین حال بنیادهای خیریه اسلامی که گفته می شود برخی از آنها با شبه نظامیان اسلام گرا در ارتباطند به کمک مردم سیا زده شتافته اند.

بان کی مون دبير کل سازمان ملل از کمک ۱۰ ميليون دلاری به پاکستان خبر داده و ايالات متحده امريکا نيز ۱۰ ميليون دلار و بريتانيا نيز ۸ ميليون دلار کمک را متعهد شده اند.

Floods In Pakistan
please wait
Embed

No media source currently available

0:00 0:01:27 0:00
لینک مستقیم


پیشتر مرکز هواشناسی پاکستان گفته بود بخش‌های آسيب ديده ظرف مدت ۳۶ ساعت، شاهد بارش ۳۱۲ ميلی متر باران بوده‌اند، که اين مشکلات را موجب شده است. برخی از آسيب ديدگان اين سيل در پيشاور، روز يکشنبه از مقامات انتقاد کرده و شعارهايی عليه آن سردادند. معترضان می‌گويند مقامات استانی در کمک رسانی به مصدومان و آوارگان، کوتاهی کرده اند.

مقامات محلی می‌گويند حدود يک هزار و ۵۰۰ توريست و جهانگرد در منطقه سوات که سال گذشته شاهد عمليات نظامی عليه طالبان بود، گرفتار شده‌اند و نيروهای امدادی تلاش می‌کنند آنها را از منطقه خارج کنند. همچنين شيوع وبا در مناطق سيل زده، گزارش شده است.
XS
SM
MD
LG