لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۱۴

پرواز ليورپول و بايرن مونيخ به سوی قهرمانی


بايرن مونيخ آلمان در ايتاليا به آ س ميلان دو گل زد تا به تساوی با ارزشی دست يابد.
بايرن مونيخ آلمان در ايتاليا به آ س ميلان دو گل زد تا به تساوی با ارزشی دست يابد.

تيم های ليورپول و بايرن مونيخ با نتايج درخشان خود در مسابقه های رفت یک چهارم نهایی، گام بلندی به سوی مرحله نيمه پايانی ليگ قهرمانان اروپا برداشتند.


بايرن مونيخ با زدن دو گل در خانه آ س ميلان، همان درخشش پيشين در خانه رئال مادريد را تکرار کرد.


و پ اس ايندهوفن برخلاف بازی با آرسنال، اين بار درخانه اش اسير درخشش چشمگير ليورپول شد و با شکست سه برصفر، حضور قهرمان ۲۰۰۵ در مرحله نيمه پايانی قهرمانی باشگاه های اروپا را تاييد کرد.


بايرن مونيخ آلمان در ايتاليا به آ س ميلان دو گل زد تا به تساوی با ارزشی دست يابد.


دانيل فان بايتن، مدافع بلژيکی، بر خلاف معمول دو گل برای بايرن مونيخ به ثمر رساند تا ميلان در ايتاليا دو بر دو متوقف شود.


در همين حال تيم پ اس ف ايندهوفن هلند، که در دور پيش آرسنال انگليس را حذف کرده بود، در خانه سه گل از تيم اوج گرفته ليورپول خورد تا با شکست سه بر صفر، عملا کارش به پايان برسد.


تساوی با ارزش بایرن


در ميان هشت تيم مرحله يک چهارم پايانی جام قهرمانان باشگاه های اروپا، ميلان از نظر کمترين گل زده، رده دوم را داشت.


کارلو آنچلوتی، مربی ميلان در راستای سياست ياد شده تنها آلبرتو گيلاردينو را به عنوان تنها مهاجم تيم به کار گرفت و او تنها يک گل از مجموع ۱۵ بازی در مسابقه های تيم پرآوازه ايتاليايی در جام قهرمانان باشگاه های اروپا را به ثمر رسانده بود.


ميلان با وجود گزينش « تاکتيک » تا حدودی دفاعی، با تکيه بر يک بازی پرفشار و گريز های برق آسای ماسيمو اوددو، بازيکن پيشين تيم لازيو، خيلی سربع « کنترل » بازی را در دست گرفت.


در ابتدا بايرن با سرعت عمل ميخائيل رنسينگ، دروازه بان ۲۲ ساله اش، از خوردن يک گل حتمی نجات يافت.


ميلان با وجود گزينش « تاکتيک» تا حدودی دفاعی، با تکيه بر يک بازی پرفشار و گريز های برق آسای ماسيمو اوددو، بازيکن پيشين تيم لازيو، خيلی سربع « کنترل » بازی را در دست گرفت

در دقيقه ۳۶ نيز جانشين اوليور کان محروم از اين مسابقه، ضربه گيلاردينو از فاصله نزديک را به طور معجزه آسايی به کرنر منحرف کرد.


در مقابل ضربه از راه دور و سنگين آندرياس اوتی را ديدا، دروازه بان ميلان، به کمک ديرک دروازه، مانع به ثمررسيدنش شد.


در دقيقه ۴۰ ميلان به گل رسيد. اوددو از دفع توپ ناقص دفاع بايرن سود برد و آن را برای آندرياس پيرلو فرستاد تا سرعت خود را برای يک ضربه سر دقيقه منطبق کند و تلاش رنسينگ شيرجه رفته را بی نتيجه گذارد.


در اوايل نيمه دوم ميلان به بازی سرعت بيشتری داد و دو موقعيت گل را از کف داد. يک بار هم گيلاردينو با رنسينگ تک به تک شد و گل زد، اما موقعيت او آفسايد اعلام شده بود.


کاکا، بازيکن برزيلی توپی را گل نکرد که گل کردن آن آسانتر می نمود.


اما بايرن با تحمل اين خطر ها نه تنها خود را نباخت که با آوردن کلاديو پيزارو و کريستيان لل، به عنوان بازيکنان تازه نفس، بار ديگر منسجم شد.


کم کم جريان بازی به سود بايرن نشان داد. يک « تکل » در آخرين فرصت توسط پائولو مالدينی با تجريه در ۱۰۲ بازی در ليگ قهرمانان، باعث شد تا روی مک کای نتواند گل اول بايرن را بزند.


در دقيقه ۷۸ آلمان ها وقتی گل تساوی را زدند که پيزارو يک سانتر را در نزديک ديرک دوم با سر به سوی گل بازگرداند تا دانی فان بايتن توپ سرگردان در دهانه دروازه را از سد ديدا بگذراند .


دومين چرخش در اين بازی بسيار تماشايی در دقيقه ۸۴ بود که داور درگيری بر سر توپ دو برزيلی در محوطه جريمه بايرن مونيخ را خطای پنالتی لوسيو روی کاکا اعلام کرد.


کاکا با به ثمر رساندن سومين پنالتی خود در اين پيکارها، با هفت گل پيشتاز گلزنان جام شد.


اما در سومين دقيقه وقت تلف شده و هنگامی که ميلان پيروزی را در کف خود می ديد، فان بايتن باز در پيرامون دروازه ميلان بود تا در پی ناکامی ميلان در دفع کامل يک ضربه راه دور، توپ رها شده را از زوايه بسته برای دومين بار برای بايرن گل کند.


«پ اس ف» به معجزه هم اميد ندارد !


در ورزشگاه فيليپس شهر آيندهوفن، که برخلاف هميشه ساکت بود، ليورپول در برابر تيم هلندی «پ اس ف» به پيروزی دست يافت.


رافائل بنيتز، مربی تيم ليورپول، با درس آموخته از بازی پيشين اين دوتيم در همين جام ( پيروزی دو بر صفر و تساوی بدون گل ) با دو مهاجم به ميدان آمد : پيتر کراچ و ديک کايت.


رافائل بنيتز، مربی تيم ليورپول، با درس آموخته از بازی پيشين اين دوتيم در همين جام ( پيروزی دو بر صفر و تساوی بدون گل ) با دو مهاجم به ميدان آمد : پيتر کراچ و ديک کايت.

ليورپول پس از پنج دقيقه خود را بازيافت و سرعت بالای بازی خود را بر حريف ديکته کرد. در ابتدا ضربه سر عالی خاوير ماشه رانو را هورليو گومز، دروازه بان برزيلی پ اس ف با واکنشی عالی تر دفع کرد.


اما پس از آن در برابر يورش های پايان نا پذير سرخپوشان ليورپول، از گومز کاری برای گريز از شکستی سنگين ساخته نبود . گومز در اين شب تاريک، کمبود مدافع هموطن و مصدومش، آلکس را به تمامی حس کرد.


در دقيقه ۲۷ فرار استيو فينان از راست و سانتر او با ضربه تماشايی سر جرالد، کاپيتان و چهره شاخص زمين، نتيجه را يک بر صفر کرد.


اين گل تنها حاصل برتری ليورپول در نيمه نخست بود. اما درنيمه دوم جايی برای خود يابی ميزبان هرگز پيدا نشد.


ليورپول بر فشار حمله ها افزود و در پی دفع توپ ضعيف « تيمی سيمونز»، مدافع بلژيکی، شليک توقف ناپذير جان آرنه راييس از سی متری تنها تور دروازه را برای باز داری پيش روی داشت.


سپس در دقيقه ۶۳ يک سانتر ديگر از سوی فينان با پرش پيتر کراچ و ضربه سر گلزن روز ليورپول به ليورپولی ها برتری سه بر صفر داد. اين پنجمين گل کراچ در اين جام بود.


دو مسابقه ديگر مرحله يک چهارم پايانی فوتبال قهرمانان اروپا چهارشنبه شب انجام شد.


XS
SM
MD
LG