لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۱۴

علی دايی در تالار قرعه کشی جام جهانی


علی دايی، کاپیتان سابق تیم ملی ایران، به عنوان نماينده فوتبال آسيا، روز یکشنبه، در مراسم قرعه کشی جام جهانی ۲۰۱۰، در «دوربان» آفريقای جنوبی، حضور يافت.
علی دايی، کاپیتان سابق تیم ملی ایران، به عنوان نماينده فوتبال آسيا، روز یکشنبه، در مراسم قرعه کشی جام جهانی ۲۰۱۰، در «دوربان» آفريقای جنوبی، حضور يافت.

علی دايی، کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران، به عنوان نماينده فوتبال آسيا، روز یکشنبه، در مراسم قرعه کشی جام جهانی ۲۰۱۰، در آفريقای جنوبی، حضور يافت.


به نوشته سايت فیفا، در روز يکشنبه ۲۵ نوامبر، و پيش از شروع مراسم قرعه کشی آمده است: «نام علی دايی در همه جای فوتبال آسيا، به ويژه در ايران، وطن اين مهاجم سابق، با افتخار به حرکت در می آيد.»


این سایت می افزاید: «علی دایی با ۱۰۹ گل زده با اختلاف بسيار نسبت به ديگران در صدر گلزنان تاريخ فوتبال بين المللی جای دارد و به نظر نمی رسد به اين زودی ها دست يافتنی باشد.»


«علی دایی با ۱۰۹ گل زده با اختلاف بسيار نسبت به ديگران در صدر گلزنان تاريخ فوتبال بين المللی جای دارد و به نظر نمی رسد به اين زودی ها دست يافتنی باشد.» سایت فیفا

در حال حاضر،علی دايی مربی تيم ايرانی سايپا است. او که به عنوان يکی از بهترين بازيکنان ایرانی در تاريخ و يکی از بزرگان واقعی فوتبال آسيا محسوب می شود، حالا به عنوان يکی از بازيکنان پر افتخار فوتبال برای قرعه کشی مرحله نخست جام جهانی ۲۰۱۰، در دوربان آفريقای جنوبی بسر می برد.

گلزن پيشين تيم «هرتا برلين» به هنگام ورود به دوربان به سايت فيفا گفت: «اميدوارم برای تيم ملی قرعه خوبی را به همراه داشته باشم. آرزو می کنم تيم ملی و همه هواداران اين تيم، در همه جا موفق باشند و اميد دارم که قرعه ای مناسب برای آنان در پيش باشد.»


او که پس از جام جهانی فيفا در آلمان به سال ۲۰۰۶ از بازی در تيم ملی کناره گرفت، برای يک فصل به فوتبال باشگاهی ادامه داد و سپس در ماه مه ۲۰۰۷ برای آخرین بار در یک بازی خداحافظی شرکت کرد.


دايی که هم اکنون ۳۸ سال دارد، در پاسخ به این سوال که آيا کس ديگری می تواند جای او را بگيرد و برای تيم ملی به همان اندازه گل بزند با افتادگی پاسخ داد: «علی دايی بعدی نخواهد بود، اما ممکن است کسی باشد که بهتر نشان دهد. در ايران بسياری از مهاجمان جوان و با استعداد هستند، که اميدوارم بتوانند خوب ظاهر شوند و برای رسيدن به آفريقای جنوبی کارا نشان دهند.»



XS
SM
MD
LG