لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۱۸

گريز برزيل از شکست در اکوادور


تیم ملی برزیل در تمرین. عکس تزئینی است.
تیم ملی برزیل در تمرین. عکس تزئینی است.
تيم ملی فوتبال برزيل در مسابقه انتخابی جام جهانی ۲۰۱۰ در منطقه آمريکای جنوبی، در سايه دروازه بانی عالی خوليو سزار، در اکوادور، يک بر يک مساوی کرد.

به گزارش خبرگزاری رويترز، اکوادور بر تيمی با داشتن پنج عنوان قهرمانی جام جهانی برتری داشت، اما بارها سزار، دروازه بان تيم اينتر ميلان مانع فروريزی دروازه برزيل شد. وقتی خوليو باپتيستا، بازيکن جانشين، در دقيقه ۷۴ گل زد، اکوادور بر خلاف جريان بازی در آستانه شکست هم قرار گرفت. اما کريستيان نوبوآ، ديگر بازيکن جانشين اين مسابقه، با زدن گل تساوی بخش در دقيقه ۸۹ برای اکوادور، عدالت را در مسابقه حاکم کرد. اين مسابقه ای سنگين در ارتفاع ۲۸۰۰ متر تا سطح دريا بود.

در آمريکای جنوبی مسابقه های انتخابی جام جهانی به صورت دوره ای و رفت و برگشت ميان ده تيم منطقه انجام می شود و چهار تيم به طور مستقيم به جام جهانی راه می يابند تا تيم پنجم برای صعود مسابقه پلی اف با تيمی از آمريکای شمالی و مرکزی و دريای کارائيب داشته باشد. در حال حاضر برزيل با ۱۸ امتياز از ۱۱ بازی، پنج امتياز کمتر از پيشتازان پاراگوئه دارد. اين در حالی است که اکوادور ۱۳ امتيازی است.

برزيل که در رهگذر اين جام ششمين تساوی را تجربه کرد، بازی خوبی نداشت و رونالدينيو با ارائه يک بازی ضعيف سرانجام با باپتيستا تعويض شد.

خوليو سزار بعد از مسابقه به تلويزيون برزيل گفت: «ما می دانستيم که اين مسابقه ای مشکل است و نتوانستيم بهترين فوتبال خود را بازی کنيم. بازيکنان اکوادوری از دويدن يک دقيقه هم نايستادند. ما تا دقيقه پايان خوب پايداری کرديم و گل تساوی بخش آنان تنبيهی برای همه ما بود.»

نيمه نخست با نداشتن قدرت تمام کنندگی در نزد اکوادوری ها و درخشش سزار بدون گل به پايان رسيد. اوج اين نيمه دو حرکت نجات بخش سزار بود که راه ضربه آزاد اديسون مندز را سد کرد و سپس شليک سخت برای مهار خوفره گرون در يک برگشت سريع توپ را از فاصله نزديک، با پايش رد کرد.

خوليو سزار يک بار هم مانع گل شدن ضربه کريستيان بنيتز شد و ضربه پيچ دار و آزار دهنده والتر آيووی را نيز با نوک انگشتانش به کنار دروازه منحرف کرد. بنيتز دو بار هم با ضربه سر توپ را به کنار دروازه زد در حالی که آنتونيو والنسيا توپ را از ۲۰ متری به ديرک دروازه کوبيد.

در نيمه دوم بازی به همين منوال ادامه يافت. ابتدا لوسيو در مهار يک توپ بلند رو به جلو دچار اشتباه در واکنش به موقع شد و بنيتز، مهاجم مکزيکی تبار ساکن اکوادور يکه و تنها در مقابل دروازه صاحب موقعيت شوتزنی شد که آن را محکم به بالای دروازه کوبيد.

برزيلی ها يک بار هم در آفسايدگيری دچار اشتباه شدند و يک توپ بلند به گرون در جناح راست رسيد تا کار را تمام کند، اما شليک سرضر او از فاصله نزديک به شکل درخشانی توسط خوليو سزار دفع شد.

برزيل هنگامی تماشاگران ميزبان را بهت زده کرد که باپتيستا با شليکی از روی خط جريمه دروازه اکوادور را گشود. ضربه او پس از برخورد با ديرک دروازه به پشت خوزه سوالوس، دروازه بان اکوادور خورد و کمانه آن در گل بود.

در فاصله يک دقيقه به پايان مسابقه اکوادور به گل تساوی بخش دست يافت. مندز از راست گريخت و توپ را به روی دروازه ارسال کرد. راه ضربه بنيتز بسته شد، اما توپ بازگشته را نبوآ به گل تساوی بخش بدل کرد.

سزار با وجود پذيرش اين گل ديرهنگام باز فرصت داشت تا يک بار ديگر مانع گل شدن ضربه سر بنيتز شود.
XS
SM
MD
LG