لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۰۰

منچستر یونایتد از سد ارسنال گذشت


صحنه ای از بازی منچستر یونایتد و ارسنال.
صحنه ای از بازی منچستر یونایتد و ارسنال.
شليک صاعقه آسای جان اوشی باعث پيروزی با ارزش يک بر صفر منچستر يونايتد بر ارسنال، در مسابقه رفت نيمه پايانی ليگ قهرمانان فوتبال اروپا شد.

در ديدار تماشايی تمام انگليسی دو تيم بزرگ منچستری و لندنی، مانوئل آلمونيا، دروازه بان تيم ارسنال مرد اول اولد ترافورد بود. او با درخشش قابل تحسين خود باعث شد تا ارسنال به مسابقه برگشت سه شنبه آينده، اميدوار باشد.

دروازه بان اسپانيايی در همان دقيقه نخست ضربه سر پيچدار رونی را با نوک پنجه از مسير ديرک مخالف بيرون کشيد و راه شليک از فاصله نزديک کارلوس ته وز را پانزده دقيقه بعد بست.

در نيمه نخست توپچی ها هرگز نتوانستند دروازه ادوين فان در سار هلندی را لحظه ای تهديد کنند. هرچند در اواخر اين نيمه از نظر داشتن توپ از ميزبان کمتر نشان نمی دادند.

يک پاس کوتاه به عقب از گيبس، مدافع چپ تازه کار به کريستيانو رونالدو فرصت داد تا ضربه ای زهردار به توپ بزند، اما آلمونيا يک بار ديگر با واکنشی سريع دروازه اش را نجات داد.

نيمه دوم برای تيم منچستر يونايتد ميزبان درخشان آغاز شد و اندرسون، هافبک برزيلی با شليکی از فاصله دور بخت خود را آزمود. اما نگاه حسرت بار او شاهد صفير توپ از بالای ديرک دروازه بود.

مهمانان ارسنالی پيش کشيدند، اما امانوئل اده بايور نتوانست از توپ رسانی خط ميانی بهره ببرد و توپ را از مقابل دروازه هدر داد.

با اين حال، گلزن تيم ملی توگو در دقيقه ۵۵ پس از اين که توپ را در فاصله ۱۸ متری با سينه مهار کرد با ضربه ای وحشت آفرين برای هوخواهان يونايتد، آن را از بالای دروازه عبور داد.

سپس منچستر يونايتد در ۲۴ دقيقه به پايان مسابقه رايان گيگز و ديميتار برباتوف را به زمين فرستاد تا اندرسون و ته وز را نيمکت نشين کند.

بازيکنان يونايتد ملقب به شيطانهای سرخ همچنان روند بازی را بر حريف تحميل کردند و در دقيقه ۶۸ رونالدو يک شليک هشيارانه از ۳۰ متری را روانه دروازه کرد که المونيا آن را به بالای دروازه منحرف ساخت.

ارسنال در دقيقه ۷۱ نيکولاس بندتنر را به جای تئو والکات کم اثر به زمين فرستاد و تعويض های تيم لندنی هم شروع شد.
هنگامی که يونايتد در جست و جوی گل دوم حمله های اوليه را تکرار کرد، مايکل کريک با شيليکی از فاصله سی متری توپ را به بالای دروازه زد.

رونالدو هم با حمله هايش ارسنال را به گل دوم تهديد کرد. با ارسال توپ از سوی وين رونی، او ضربه اش را نواخت. اما ضربه سر مرد سال فوتبال جهان از شش متری به بالای دروازه رفت.

سپس گيگز با پاس عمقی رونی گريخت و پس از دور زدن آلومينا با يک ضربه توپ را تور رساند. اما گل او در موقعيت آفسايد اعلام و رد شد.

در فاصله هفت دقيقه به پايان مسابقه آرسن ونگر آده بايور را بيرون کشيد و به جای اين مهاجم آفريقايی، ادوآردو را به زمين فرستاد. اما جوان مهاجم نتوانست تيم ارسنال را از شکست در خارج از خانه نجات دهد. اين باعث شد تا گل زودهنگام اوشی (در دقيقه ۱۸) به يونايتد پيش از مسابقه سه شنبه آينده در لندن يک برتری حياتی دهد.

اکنون نگرانی سر آلکس فرگوسن آسيب ديدگلی کاپيتان فرديناند است.
XS
SM
MD
LG