لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۳۵

رونالدو با ۱۳۰ ميليون دلار رئال مادريدی شد


کريستيانو رونالدو
کريستيانو رونالدو
کريستيانو رونالدو، مهاجم پرتغالی تيم منچستريونايتد کار نقل و انتقال ۱۳۰ ميليون دلاری به رئال مادريد اسپانيا را به پايان رساند.

به گزارش رويترز رونالدو با تيم مادريدی قراردادی شش ساله را امضا کرده است، که از اول ژوييه ۲۰۰۹ آغاز می شود.

موضوع انتقال رونالدو از منچستر يونايتد به رئال مادريد از تابستان گذشته و در جريان رقابتهای قهرمانی اروپا وارد مرحله جدی شد، اما سرانجام خبرگزاريها گزارش دادند که مرد سال فوتبال اروپا برای يک سال ديگر در تيم انگليسی باقی خواهد ماند.

کريستيان رونالدو در ماه اوت سال ۲۰۰۳ جوان ناشناس ۱۸ ساله ای بود که توسط سر آلکس فرگوسن – رهبر تيم منچستر يونايتد – با قراردادی بيست ميليون دلاری به منچستر يونايتد برده شد. او در مسابقه ای دوستانه و پيش از شروع فصل در اسپورتينگ ليسبن، بازی درخشانی در برابر منچستريونايتد انجام داد و توجه فرگوسن را جلب کرد.

در فصل ۰۴- ۲۰۰۳ او در نخستين سال ظهورش در انگليس بازيکن سال منچستر يونايتد شد و به همراه اين تيم جام حذفی اين کشور و جام اتحاديه را بدست آورد.

در فصل ۰۷- ۲۰۰۶ منچستر يونايتد به مقام قهرمانی انگليس رسيد و رونالدو به عنوانهای بازيکن سال فوتبال پرتغال و بازيکن سال فوتبال انگليس برگزيده شد. در همين سال او پس از کاکا به عنوان دوم بازيکن سال فوتبال در اروپا رسيد و سپس عنوان سوم مرد سال فوتبال جهان را بدست آورد.

در فصل ۰۸ - ۲۰۰۷ او هم قهرمان ليگ برتر انگليس شد وهم قهرمان ليگ قهرمانان اروپا. در اين فصل او با ۴۲ گل زده برنده چند جايزه فوتبال انگليس شد که يکی از آنان عنوان بازيکن سال فوتبال انگليس بود.

بزرگترين افتخار او در سال ۲۰۰۸ عنوان مرد سال فوتبال جهان بود. پيش از آن هم او سومين پرتغالی برنده توپ طلای اروپا پس از اوزه بيو در سال ۱۹۶۵ و لوييس فيگو در سال ۲۰۰۰ شده بود.

در فصل ۰۹ – ۲۰۰۸ او به منچستر يونايتد کمک کرد تا بارديگر قهرمان ليگ برتر، قهرمان جام حذفی انگليس، قهرمان جام جهانی باشگاههای جهان و فيناليست ليگ قهرمانان اروپا شود. در مسابقه پايانی منچستر يونايتد دو بر صفر مغلوب بارسلونای اسپانيا شد.
او در ۲۹۱ بازی برای منچستر يونايتد ۱۱۸ گل زد.

دوران بازی در تيم ملی پرتغال

در ماه اوت سال ۲۰۰۳ او برای نخستين بار پيراهن تيم ملی را در بازی با تيم ملی قزاقستان برتن کرد. به ياری او پرتغال در قهرمانی فوتبال ۲۰۰۴ اروپا نايب قهرمان قاره شد.

در مرحله يکچهارم پايانی جام جهانی ۲۰۰۶، کريستيانو رونالدو در بازی با انگليس نقشی بحث انگيز در اخراج وين رونی، همبازی اش در تيم منچستر يونايتد داشت. دوربينهای تلويزيونی نشان داد که به هنگام اخراج رونی، او به سمت نيمکت تيم پرتغال با شيطنت چشمک زد.

رونالدو از تولد تا امروز

رونالدو در پنجم فوريه ۱۹۸۵ در فونچال منطقه «ماديه را» به دنيا امد. او دوران نوجوانی اش را در تيم ناسيونال بازی کرد تا سال ۲۰۰۲ که به تيم اسپورتينگ ليسبن بپيوندد، که رقيب ديرين تيم مورد علاقه دوران بچگی اش، بنفيکا است.

در سال ۲۰۰۸ موضوع پيوستن رونالدو به رئال مادريد به طور جدی مطرح شد که نتيجه آن شکايت منچستر يونايتد به جامعه حاکم بر فوتبال جهان بود. منچستر ادعا داشت که باشگاه اسپانيايی بازيکن اين تيم را اغوا می کند.
XS
SM
MD
LG