لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۵۳

شکست استقلال تهران از همنام اهوازی


صمد مرفاوی
صمد مرفاوی
پيروزی شگفت انگيز استقلال اهواز بر استقلال تهران با نتيجه سه بر دو و بازگشت از شکست دو بر صفر در نيمه نخست، باعث شد تا هفته يازدهم ليگ برتر فوتبال ايران به طور هيجان انگيزی به پايان برسد.

استقلال با گل های آرش برهانی (در دقيقه ۱۶) و رضا عنايتی (در دقيقه ۲۴) در پايان نيمه نخست دو بر صفر پيش افتاد.

اما گل های تيم اهوازی توسط رضا معقولی در دقيقه ۴۹، امير خليفه اصل در دقيقه ۸۶ و بيژن يثربی در دقيقه ۴+۹۰ از شکست پيروزی با ارزشی ساخت.

استقلال تهران با پذيرش نخستين شکست فصل ۲۲ امتيازی و در صدر باقی ماند.

به گزارش ايسنا، صمد مرفاوی سرمربی تيم فوتبال استقلال تهران پس از شكست اين تيم برابر استقلال اهواز گفت: حريف اهوازي شايسته اين پيروزي بود و من از بازيكنان انتظار بيشتری داشتم.

روز بزرگ اهوازی ها

در روزی که استقلال با حضور حدود بیست هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی تهران حريفی از اهواز داشت، پرسپوليس هم در اهواز حريفش فولاد اين شهر بود و در خانه ياران مجيد جلالی بدون گل مساوی کرد تا با ۱۶ امتياز همچنان از کورس قهرمانی دور باشد و اهوازيها يک روز موفق در برابر دو تيم پرهوادار تهرانی داشته باشند.

اگر در دقيقه چهارم با خطای پنالتی ميثاق معمارزاده، دروازه بان پرسپوليس روی ملادن بارتولوويچ، سعيد رمضانی از آن گل پيروزی می ساخت، روزی بزرگتر برای اهوازيها رقم می خورد.

در مسابقه های ديگر روز نخست سپاهان در اصفهان سه بر يک تراکتورسازی تبريز را شکست داد. احمد ‌آل نعمه در دقيقه ۵۸ و عماد محمد رضا در دقيقه های ۶۵ و ۷۴ گل‌های سپاهان را زدند و امير محبی در دقيقه ۹۳ تک گل تراکتور را به ثمرر ساند. سپاهان با ۱۹ امتياز تا رده چهارم خود را بالا کشيد.

راه آهن شهر ری نيز در خانه با نيجه سه بر يک از صبای قم شکست خورد. گل‌های صبا به ترتيب توسط اميرحسين فشنگچی در دقيقه ۱۳ محمد نوری در دقيقه ۷۳ و محمد همرنگ در دقيقه ۸۱ وارد دروازه راه آهن شد و تک گل ميزبان را صالح سدير، بازيکن عراقی، در دقيقه ۸۳ به ثمررساند. در اين مسابقه داود حقی يک ضربه پنالتی به سود صبا را به ديرک دروازه زد. صبا ۱۸ امتيازی شد.

مقاومت شيراز پس از شکست چهار بر دو از پرسپوليس در آزادی تهران، در ميزبانی تيم مس کرمان به تساوی يک بر يک تن داد. مس هفته پيش در خانه اش دو بر يک از استقلال تهران شکست خورده بود. ابتدا روح الله بيگدلی در دقيقه ۵۶ گل مس کرمان را به ثمر رساند اما در دقيقه بعد سيامک کوهنورد گل تساوی مقاومت را وارد دروازه مس کرد. مقاومت با ۱۶ امتياز از پيشتازان فاصله گرفت.

استيل آذين يک بار ديگر از شکست دو بر صفر تساوی دو بر دو ساخت. بعد از برتری دو بر صفر سايپا با گلهای خيری (۲۵) و ابراهيم صادقی (۴۶)، کاپيتان علی کريمی با زدن دو گل در دقيقه های ۴۷ و ۸۴ (پنالتی) هم نتيچه را به مانند بازی با ملوان بازيافت و هم پيشتاز گلزنان ليگ برتر شد.

ملوان در انزلی تيم بحران زده ابومسلم را با سه بر يک شکست داد.
XS
SM
MD
LG