لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۱۵

کفاشیان: آمريکا خواهان بازی با تيم ملی فوتبال ايران شد


علی کفاشيان
علی کفاشيان
علی کفاشيان، رئيس فدراسيون فوتبال ايران، روز دوشنبه از درخواست فدراسيون فوتبال آمريکا برای برگزاری ديدار دوستانه‌ با تيم ملی ايران خبر داد.

وی افزود اين درخواست برای انجام بازی در ورزشگاه آزادی تهران است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ايسنا، مهدی تاج، نایب رئيس فدراسيون فوتبال ايران در همین مورد گفت: «اين موضوع در حد يک پيشنهاد است که علی کفاشيان، رييس فدراسيون تصميمگيری در اين خصوص را به کميته‌ تيم‌های ملی واگذار کرده است. در نخستين جلسه اين کميته‌ درخواست مطرح خواهد شد که به نظر بنده با آن موافقت می‌شود.»

پس از موافقت کميته‌ تيم‌های ملی با اين درخواست موضوع به شورای برون مرزی سازمان تربيت بدنی ارجاع داده خواهد شد که در صورت تائيد اقدامات بعدی صورت می گيرد.

تيم ملی فوتبال ايران در هشتم ارديبهشت ماه سال گذشته نيز از سوی فدراسيون فوتبال آمريکا برای انجام چند بازی دوستانه با تيم ملی اين کشور به آمريکا دعوت شد اما اين سفر شکل نگرفت.

تيم های ملی ايران و آمريکا تا کنون دو بار با يکديگر روبه رو شده اند که بار نخست در ليون فرانسه و در چارچوب جام جهانی ۱۹۹۸ ايران در يکی از مورد توجه ترين بازی های تاريخ جام جهانی دو بر يک پيروز شد. در بار دوم در پايان سال ۱۹۹۹ طی يک بازی دوستانه در کاليفرنيا دو تيم يک بر يک مساوی شدند.

در سال های اخير تيم‌های بسکتبال، واترپلو، وزنه‌برداری و تنيس روی ميز ايران برای برپايی اردوی آمادگی و برگزاری چند مسابقه دوستانه با تيم‌های آمريکايی به اين کشور سفر کرده‌اند.

تيم ملی کشتی آمريکا نيز برای حضور در جام غلامرضا تختی و جام جهانی کشتی و تيم شمشيربازی آمريکا برای رقابت های جايزه بزرگ به ايران آمده اند.
XS
SM
MD
LG