لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۵۷

ایران در یک قدمی یک چهارم پایانی جام ملت های آسیا


تیم ملی فوتبال ایران احتمالا در مرحله بعدی باید با کره جنوبی یا عربستان رودرو شود.
تیم ملی فوتبال ایران احتمالا در مرحله بعدی باید با کره جنوبی یا عربستان رودرو شود.

تیم ملی فوتبال ایران با بازی خوب خود در برابر چین سرانجام بازی باخته را تبدیل به مساوی دو بر دو کرد تا به یک قدمی راهیابی به مرحله یک چهارم پایانی قرار گیرد.


حریف بعدی ایران در یک چهارم نهایی یکی از تیم های کره جنوبی یا عربستان سعودی خواهد بود. این مسابقات در کوالامپور، پایتخت مالزی برگزار می شود.


تیم ایران که تا واپسین لحظه های نیمه نخست دو بر صفر عقب بود، با شلیک عالی فریدون زندی از پشت محوطه جریمه، به اولین گل خود دست یافت.


تیم ملی فوتبال ایران سپس با ضربه سر جواد نکونام، که به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد، به تساوی دست یافت تا چینی ها به صدر نشینی و حتی صعود، امید صد در صد نداشته باشند.


تیم فوتبال ایران با ضربه سر جواد نکونام، که به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد، به تساوی دست یافت تا چینی ها به صدر نشینی و حتی صعود، امید صد در صد نداشته باشند.

در نیمه اول، چین بازی را کاملا در دست گرفت و با رفتن به رختکن با برتری دو برصفر چند ثانیه ای فاصله داشت، که به دنبال خطای دو ضرب آنان در پشت جناح راست فرصتی فراهم شد تا پاس کوتاه مهدوی کیا به فریدون زندی و شلیک زیبای او، نتیجه دو بریک شود.


بازی خوب تیم ایران در نیمه دوم تنها یک بار نتیجه داد. در فاصله پانزده دقیقه به پایان مسابقه شلیک تماشایی ایمان مبعلی و دفع ناقص آن به کرنر، زمینه گل تساوی بخش شد که فاصله روانی آن تا شکست بسیار بود.


شروع نا امید کننده


چین با استفاده از بازی در هم ریخته و بی انگیزه تیم ملی ایران، تا ده دقیقه به پایان نیمه اول حاکم مطلق در زمین بود و حاصل آن دو گل با دو شلیک کار شده بود.


چینی ها با برنامه ریزی تمرین شده به شلیک های از راه دور و ضربه های سر زهر دار روی آورده بودند که با گرفتن کامل میانه میدان، حرکت هماهنگ وبه جای بازیکنان بدون توپ و برتری بر بازیکنان ایران در درگیری های تن به تن و حتی جنگ هوایی، از فوتبال ایران سایه ای از اعتبارش ساخته بودند.


در برتری مطلق نیمه نخست چینی ها بر چهار مرد میانی ایران، خط میانی، به ویژه علی کریمی را کاملا محوکرده بودند. در حالی که یک بازیکن تکنیکی و پا به توپ چون کریمی می توانست گره گشا باشد. اما فاصله بسیار کریمی با اندازه هایش عملا چین را همه کاره میدان ساخته بود.


بازی نه چندان خوب کریمی باعث شد تا او به همراه حسین کعبی در آغاز نیمه دوم تعویض شوند.


کعبی در به ثمر رسیدن گل دوم چین در دقیقه ۳۳ کاملا از مائو، هافبک غافل شد تا گل دوم چین به ثمر برسد.


پیش از این گل ضربه زیبای آزاد شائو جیای از ۲۵ متری، با همه تلاش رودباریان وارد دروازه ایران شد و چین یک بر صفر پیش افتاده بود.


حضور جواد کاظمیان و ایمان مبعلی در نیمه دوم در شیوه بازی رو به جلو تیم ایران کاملا موثر واقع شد. تیم ایران روز چهارشنبه آخرین بازی در گروه سوم (در مالزی) را انجام خواهد داد.


XS
SM
MD
LG