لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۰۳

اسپانيا و ايتاليا؛ صعود بزرگان به يک چهارم نهايی


تیم ملی ایتالیا همراه با اسپانیا به دور بعد صعود کرد
تیم ملی ایتالیا همراه با اسپانیا به دور بعد صعود کرد
تيم های ملی فوتبال اسپانيا و ايتاليا با غلبه بر رقبای خود به عنوان تيم های اول و دوم گروه C راهی مرحله بعد چهاردهمين دوره جام ملتهای اروپا شدند.

اسپانيا در رقابتی نه چندان پر افت و خيز مقابل کرواسی، با گلزنی در دقايق پايانی به برتری رسيد. ايتاليا هم سومين شکست متوالی را به جمهوری ايرلند تحميل کرد تا تيم جيووانی تراپاتونی مانند هلند، بدون کسب حتی يک امتياز به خانه برگردد. اتفاق تلخی که ممکن است در روز آخر از مرحله گروهی، گريبان تيم ملی سوئد را هم بگيرد.

اسپانيا و ايتاليا در حالی صعود کردند که وضعيت پيچيده جدول در گروه آخر به آن معناست که هنوز مشخص نيست صدرنشينی اسپانيا يا عنوان دومی ايتاليا؛ در يک چهارم نهايی به سود اين تيم ها خواهد شد يا به زيان آنها!

اما اگر هر دو تيم اسپانيا و ايتاليا در مرحله يک چهارم نهايی به پيروزی برسند، اسپانيا بايد با برنده چک و پرتغال روبرو شود، در حاليکه ايتاليا مقابل برنده بازی آلمان و يونان قرار خواهد گرفت.

شرح آخرين ديدارهای گروه سوم در ادامه آمده است.


ايتاليا ۲ ايرلند ۰

بازی تيم‌های ملی ايتاليا و جمهوری ايرلند در ورزشگاه مونيسيپال پوزنان در لهستان و با حضور ۳۹ هزار تماشاگر برگزار شد.

در دقيقه ۳۵ ايتاليا صاحب ضربه کرنر شد. آندره‌آ پيرلو توپ را روی دروازه فرستاد تا آنتونيو کاسانو گلزنی کند.

در نيمه دوم و در دقيقه ۴۷ باز هم ايتاليا حمله خطرناکی را تدارک ديد. دی ناتاله در موقعيت گلزنی قرار گرفت اما در زدن ضربه نهايی ناموفق بود.

در ادامه ايرلندی ها هم که نمی خواستند جام را با دست خالی ترک کنند، حملاتی را روی دروازه بوفون پايه گذاری کردند.

در دقيقه ۷۴ ماريو بالوتلی به جای آنتونيو دی ناتاله که پرتلاش بود اما ناموفق، در ترکيب آتزوری قرار گرفت. در دقيقه ۸۹ اين بازی پر برخورد، کيت اندروز با دريافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شد.

در دقيقه ۹۰ و در حاليکه در بازی همزمان، اسپانيا نيز با گلزنی ناواس پيش افتاده بود، ايتاليا صاحب کرنری ديگر شد.

الساندرو ديامانتی ارسال کرد و ماريو بالوتلی با ضربه ای در حالت قيچی برگردان، نهمين گل خورده ايرلند جنوبی در اين تورنمنت را به ثبت رساند و شکست ۲-۰ آنها را در اين مسابقه رقم زد.

در پايان بازی آنتونيو کاسانو به عنوان بهترين بازيکن ميدان معرفی شد. اين در حالی است که او فقط ۶۳ دقيقه در زمين بود.

تراپاتونی سرمربی ايتاليايی تيم ايرلند پس از شکست تيمش گفت: متاسفانه بدون امتياز حذف شديم. اما مقابل ايتاليا بهتر از دو بازی قبلی بوديم، چون بازيکنانم مسئوليت پذيری بيشتری داشتند.

‌چزاره پراندلی هم گفت: امشب مقابل تيمی با هواداران شگفت انگيز قرار گرفتيم. به شدت نيازمند پيروزی بوديم و حالا فوق العاده خوشحاليم. اميدوارم تا پايان جام با همين روند پيش برويم.

اسپانيا ۱ کرواسی ۰

ديدار تيم‌های ملی اسپانيا و ايتاليا با حضور ۴۰ هزار نفر در گدانسک آره‌نا (اوکراين) و به قضاوت وولفگانگ اشتارک آلمانی برگزار شد.

در دقيقه ۲۵ روی همکاری زيبای بازيکنان کرواسی، دانيل پرانجيچ شوتزنی کرد اما نتوانست کاسياس دروازه‌بان و کاپيتان تيم ملی اسپانيا را به دردسر بياندازد.

دو دقيقه بعد، سرجيو راموس با تکل خشنی که روی پای مانزوکيچ زد، توپ را به کرنر فرستاد. کروات ها به شدت روی اين حرکت معترض بودند و اعتقاد داشتند که داور بايد پنالتی بگيرد.
آنها در دقيقه ۵۹ و در پی ضد حمله ای خطرناک، توپ را به محوطه جريمه اسپانيا رساندند اما موقعيتی که خلق کرده بودند را کاسياس دفع کرد.

سپس فرناندو تورس از ترکيب اسپانيا بيرون رفت و خسوس ناواس به جای او آمد. سسک فابرگاس نيز جای ديويد سيلوا را گرفت. دو تعويضی که در نهايت نيز به سود فاتحان جام جهانی ۲۰۱۰ تمام شد.

در دقيقه ۸۴ پلتيکوسا دروازه‌بان کرواسی، شوتی که اينيستا از زاويه بسته زد را راهی کرنر کرد. چهار دقيقه بعد با پاس هوشمندانه فابرگاس، اينيستا صاحب موقعيت شد و ناواس را در شرايط گلزنی قرار داد. او نيز دروازه کرواسی را فرو ريخت تا اسپانيا به صدر جدول گروه سوم صعود کند.
در پايان اين ديدار، اينيستا به عنوان بهترين بازيکن ميدان معرفی شد.

ويسنته دل‌بوسکه درباره اينکه دوست دارد در مرحله بعد با کدام يک از تيمهای انگليس، فرانسه يا اوکراين روبه رو شود، گفت: فلسفه ما پيروزی در هر مسابقه است. بنابراين ما برای قرعه مبارزه نمی کنيم، بلکه در هر ديدار به فکر پيروزی و صعود به مراحل پايانی هستيم.

اسلاون بيليچ سرمربی کرواسی هم گفت: بازی مقابل اسپانيا به هيچ وجه آسان نيست. ممکن است برخی از تيم‌ها بتوانند آنها را شکست دهند ولی در هر حال برای ما کار سختی است.
XS
SM
MD
LG