لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۷

ليگ قهرمانان اروپا: باخت چلسی، پیروزی بارسا و منچستر


دیدیه دروگبا، مهاجم چلسی
دیدیه دروگبا، مهاجم چلسی
آخرين هفته از دور رفت مرحله گروهی ليگ قهرمانان اروپا با انجام هشت بازی پيگيری شد. مهم ترين حادثه را تيم شاختار دونتسک اوکراين در گروه E رقم زد و تيم پرستاره چلسی که مدافع عنوان قهرمانی است را مغلوب کرد.

در اين بازی الکس تيکسيرا که از واسکو دوگاما به اوکراين آمده در سومين دقيقه تيمش را پيش انداخت. در ادامه، چلسی توسط فرناندو تورس، لمپارد، راميرز و حتی جان تری حملاتی را روی دروازه حريف تدارک ديد. در طرف مقابل هم پيتر چک دروازه¬بان چلسی خوش درخشيد و مانع از افزايش گل های نماينده سختکوش فوتبال اوکراين شد.

با اين حال در دقيقه ۵۲ شاختار برای دومين بار به گل رسيد. اين بار فرناندينيو بود که گل زد. او هم برزيلی است و از پارانائنزه به اين تيم پيوسته. تک گل چلسی در دقيقه ۸۸ و روی سانتر برانيسلاو ايوانوويچ به ثمر رسيد. توپ ارسالی او را اسکار به تور رساند تا هر سه گل مسابقه به نام برزيلی ها ثبت شود.

در ديگر بازی اين گروه، تيم نورد شيلند دانمارک در خانه توانست يوونتوس را با تساوی ۱-۱ متوقف کند. شاختار حالا با هفت امتياز صدرنشين است و چلسی چهار امتيازی است و به شدت از جانب يوونتوس سه امتيازی تهديد می شود.

برتری منچستريونايتد

در گروه H منچستريونايتد سومين پيروزی متوالی اش را کسب کرد تا با ۹ امتياز، مقتدرانه در صدر بايستد. اين تيم در حضور بيش از ۷۳ هزار نفر که به اولدترافورد آمده بودند، ۳-۲ از سد تيم براگا گذشت. اين در حالی بود که شاگردان فرگوسن در بيست دقيقه نخست بازی با نتيجه ۲-۰ از نماينده پرتغال عقب افتاده بودند!

آلان اوسوريو مهاجم ۳۳ ساله برزيلی براگا، دو بار دروازه ديويد ده¬خيا سنگربان يونايتد را گشود. اما در ادامه خاوير هرناندز مکزيکی (ملقب به چيچاريتو) دو بار و جاناتان ايونز که اهل ايرلند شمالی است، نتيجه را ۳-۲ به سود تيم¬شان تغيير دادند.

در ديگر بازی اين گروه، گالاتاسرای در استانبول و با حضور چهل هزار تماشاگر به زحمت توانست يک تساوی از تيم کلوژ رومانی بگيرد. اين بازی با نتيجه ۱-۱ به پايان رسيد. پس از منچستر ۹ امتيازی، نماينده رومانی با چهار امتياز در رده دوم اين گروه قرار دارد.

برتری بايرن مونيخ و والنسيا

بايرن در اين فصل نمايش خيره کننده ای داشته و رکورد تعداد پيروزی های متوالی در بوندس ليگا را هم شکسته است. در دقيقه ۲۰ با خطا روی فيليپ لام در محوطه جريمه ليل، پنالتی نصيب شاگردان هاينکس شد که توماس مولر آن را تبديل به گل کرد.

در حضور بيش از ۵۰ هزار هوادار فرانسوی، مونيخی ها موفق شدند دوازدهمين پيروزی اين فصل از ۱۳ بازی انجام شده را جشن بگيرند. البته پيروزی والنسيا مقابل باته بوريسوف، تعيين دقيق شرايط صعود در گروه Fرا به روزهای آخر موکول کرد. فعلاً بايرن مونيخ، والنسيا و باته بوريسوف با شش امتياز مدعی صعود هستند و ليل بدون امتياز در قعر جدول است.

در ديگر بازی اين گروه، باته بوريسوف تيم شگفتی سازی که بايرن مونيخ را مغلوب کرده بود، اين بار در خانه با سه گل به والنسيا باخت. روبرتو سولدادو در اين بازی هت تريک کرد. او گل اول را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. گل دوم را از روی سانتر گواردادو وارد دروازه کرد. سولدادو در دقيقه ۶۹ گل سوم را زد تا شکست سنگينی را به تيم ميزبان تحميل کند. به اين ترتيب اين دو تيم و بايرن، هر سه شش امتياز دارند.

برتری خفيف بارسلونا

در گروه G بارسلونا در دقيقه ۹۴ و فقط چند ثانيه قبل از دميده شدن در سوت پايان، توانست سومين برتری پياپی را نصيب خود کند و تيم سمج و پر انگيزه سلتيک گلاسکو را از پيش رو بردارد.

در اين بازی ابتدا گيورگيوس ساماراس مهاجم يونانی سلتيک، تيمش را پيش انداخت. آندرس اينيستا گل تساوی را زد اما پس از آن، هرچه بارسا زد به در بسته خورد و فريزر فورستر سنگربان انگليسی سلتيک، شبی پرفروغ را سپری کرد.

اما درست لحظه¬ای که اسکاتلندی¬ها مهيای برپايی جشن تساوی در نيوکمپ و ۷۸ هزار تماشاگرش می شدند، يوردی آلبا مانع از رقم خوردن بزرگترين شگفتی هفته سوم بازی ها شد.

در ديگر بازی اين گروه اسپارتاک مسکو ۲-۱ بنفيکا را مغلوب کرد. در جدول بارسا ۹ امتيازی است و سلتيک با چهار امتياز در رده دوم قرار دارد. بازی های چهار گروه بعدی، چهارشنبه شب برگزار خواهد شد.
XS
SM
MD
LG