لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۴۳

توقف استقلال در تهران و صدرنشينی ملوان بندر انزلی


در روزی که نمايندگان فوتبال گيلان خوش درخشيدند، پس از برتری داماش مقابل پرسپوليس، ملوان بندر انزلی هم با تساوی مقابل استقلال به صدر جدول ليگ برتر رسيد تا هفته پنجم به کام گيلانی ها باشد.

سپاهان صدرنشين پيشين ليگ برتر، اين هفته در خانه به سايپا باخت و حالا شاگردان زلاتکو کرانچار پس از سه دوره متوالی قهرمانی در ليگ برتر، خود را پايين تر از ملوان و تراکتورسازی می بينند. تراکتورسازی بعد از گل برتری در دقيقه ۹۴ به صنعت نفت آبادان، تا پيش از پايان بازی استقلال- ملوان و به مدت ۹۰ دقيقه در صدر جدول قرار گرفت.

پرسپوليس و استقلال در شرايطی مقابل رقبای گيلانی شان متوقف شدند که روز جمعه و در هفته ششم بايد شهرآورد بزرگ فوتبال تهران را مقابل هم برگزار کنند.

استقلال ۱ ملوان ۱

آخرين ديدار از هفته پنجم ليگ برتر را استقلال و ملوان در ورزشگاه آزادی با حضور ۳۰ هزار تماشاگر برگزار کردند.

در نيمه اول محمد نزهتی در دقيقه ۲۴ با ضربه سر شيرجه ای برای ملوان گلزنی کرد تا اين تيم نيمه نخست را با برتری به رختکن برود. اما آرش برهانی در نيمه دوم و دقيقه ۷۳ گل مساوی را به ثمر رساند.

پيش از گلزنی برهانی، جلال رافخايی برای ملوان گل زد اما در موقعيت آفسايد بود و پذيرفته نشد.

با اين تساوی استقلال ۸ امتيازی شد و به رده هشتم جدول رسيد و ملوان هم با يازده امتياز و تفاضل گل بهتر نسبت به تراکتورسازی در صدر قرار گرفت.

مهدی رحمتی، اميرحسين صادقی، حنيف عمران‌زاده (امين منوچهری)، خسرو حيدری (علی حمودی)، پژمان منتظری، هاشم بيک‌زاده، جواد نکونام، فريدون زندی (رودريگو توزی)، فابيو جان¬واريو، سياوش اکبرپور و آرش برهانی مردان امير قلعه‌نويی در اين مسابقه بودند.

فرهاد پورغلامی هم ملوان را با ترکيب سرگئی پاشنکو، بابک پورغلامی، سيامک کوروشی (محمدامين حاج محمدی)، احمد آهی (سعيد سالارزاده)، پژمان نوری، مازيار زارع، جلال رافخايی، محمد حيدری (مهرداد اولادی)، جواد شيرزاد، سعيد يوسف‌زاده و محمد نزهتی به زمين فرستاد.

فرهاد پورغلامی پس از تساوی تيمش مقابل استقلال در جمع خبرنگاران گفت:
تعويض‌های اجباری مدافعان ميانی کار ما را سخت کرد. زيرا اگر اين دو بازيکن مصدوم نمی‌شدند می‌توانستيم در خط هافبک تعويض انجام بدهيم و کنترل بازی را در دست بگيريم.

سرمربی ملوان درباره استفاده از مازيار زارع در خط دفاع گفت: دقايقی از بازی با استقلال از زارع در خط دفاع استفاده کردم. کارلوس کی روش هم با ما صحبت کرد و گفت از زارع در خط دفاع استفاده کنيد اما ما اگر بخواهيم چنين کاری انجام بدهيم در خط ميانی دستمان خالی می‌شود. دوست دارم به تيم ملی کمک کنم اما ملوان فقط دو هافبک دفاعی دارد و نمی‌توانيم زارع را به خط دفاع ببريم.

امير قلعه نويی هم در کنفرانس خبری پس از بازی گفت: در ۵ بازی گذشته اين بهترين نمايش ما بود، بدشانس بوديم و نتوانستيم از موقعيت‌های خود استفاده کنيم. می‌توانستيم بازی را با اختلاف ۳ يا ۴ گل ببريم.

قلعه نويی درباره اينکه آيا کسب تساوی در دو بازی گذشته در آستانه بازی با پرسپوليس، نگران‌کننده نيست، گفت: چرا نگران باشيم، آنها می‌بازند نگران نيستند و ما که مساوی کرديم نگران باشيم. مگر تماشاگران پرسپوليس برد نمی‌خواهند؟ تماشاگران ملوان هم برد می‌خواهند. همه از تيم‌های خود توقع پيروزی دارند.

آرش برهانی زننده گل تساوی اين بازی که خودش قبل از فوتبال، در کشتی فرنگی عضو تيم نوجوانان استان کرمان بود، گل خود را به حميد سوريان قهرمان کشتی فرنگی المپيک لندن تقديم کرد و گفت: سوريان در المپيک دل مردم را شاد کرد و من هم اميدوارم بتوانم او را خوشحال کنم.
XS
SM
MD
LG