لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۱۹

تيم فوتبال بانوان استقلال منحل شد


تيم فوتبال بانوان استقلال
تيم فوتبال بانوان استقلال
يک هفته پس از بازی تيم فوتبال بانوان استقلال تهران با تيم نوجوانان اين باشگاه در ورزشگاه مرغوبکار تهران، روز سه شنبه هشتم بهمن، تيم فوتبال بانوان استقلال منحل اعلام شد.
هفته گذشته تيم فوتبال بانوان استقلال با تيم پسران نوجوان اين باشگاه به صورت دوستانه مسابقه ای را برگزار کرد که بنا به گزارش رسانه های داخلی هفت بر صفر به سود پسران به پايان رسيد.
شب پيش از انحلال تيم فوتبال بانوان استقلال، مدير ورزشگاه مرغوبکار، مدير آکادمی باشگاه استقلال، معاونت و مدير فنی آکادمی و سرمربيان دو تيم بانوان و نوجوانان پسر در کميته انضباطی اين تيم باسابقه، به محروميت و جرايم متفاوتی محکوم شده بودند. تا کنون برای تيم نوجوانان پسر تصميمی اعلام نشده و انحلال تنها برای تيم بانوان بوده است.
در جلسه کميته انضباطی باشگاه استقلال عليرضا منصوريان، بازيکن پيشين تيم ملی ايران در جام جهانی ۱۹۹۸، به عنوان رييس آکادمی پنج ميليون تومان جريمه نقدی و به توبيخ کتبی محکوم شده است، اما خبرگزاری ايسنا می نويسد که او از مقام خود استعفا خواهد داد.
محمد خرمگاه مدير فنی آکادمی به مدت يک سال از کليه فعاليت های ورزشی در باشگاه استقلال محروم و پنج ميليون تومان جريمه نقدی شد.

خانم سعديه پورنادر، سرمربی تيم بانوان استقلال به مدت يک سال از کليه فعاليت های ورزشی در باشگاه استقلال محروم شد.
شايان ذکر است که فوتبال بانوان درآمدی ندارد و سرمربی آن نمی توانست جريمه مالی شود.

مصطفی اردستانی، سرمربی تيم نوجوانان استقلال نيز به مدت شش ماه از کليه فعاليت های ورزشی در باشگاه استقلال محروم و دوميليون تومان جريمه شد.

باشگاه استقلال به دليل انجام مسابقه ای ممنوع در جمهوری اسلامی از مردم ايران رسما پوزش خواست.

به گزارش ايسنا پس از پايان جلسه رسيدگی، که نود دقيقه به طول انجاميد، اعضای آکادمی فوتبا ل و همچنين سرمربيان دو تيم بانوان و نو جوانان شرايط روحی مناسبی نداشتند و از گفت و گو با خبرنگاران خودداری کردند.

خبرگزاری مهر از قول خانم فريده شجاعی، نايب رييس فدراسيون فوتبال در امور بانوان اعلام کرد که اقدام قاطع استقلال قابل تقدير بود و شئونات اسلامی همواره بايد حفظ شود.

شجاعی افزوده است: «ورزشکاران و تيم های ورزشی کشورمان اعم از آقايان و بانوان بدانند که در صحنه های ورزشی بايد مطابق اصول و سياست های نظام جمهوری اسلامی ايران و سازمان ورزش حرکت کنند و تخطی از اين اصول غيرقابل بخشش خواهد بود.»
XS
SM
MD
LG