لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۰۵

گوگل وارد دنیای تلویزیون می شود


به گزارش روزنامه آمریکایی وال استريت جورنال، غول اینترنتی گوگل در ماه مه، قرار است يک نرم افزار جديد را رونمايی کند تا از طریق تلویزیون، اینترنت قابل دسترسی باشد.

اين نرم افزار که به تلويزيون گوگل معروف شده است قابليت انطباق با نرم افزارهای ديگر را دارد و از هم اکنون مورد توجه شرکت های سازنده تلويزيون قرار گرفته است.

روزنامه وال استريت جورنال، شرکت گوگل قرار است خبر توليد اين نرم افزار را در جريان کنفرانسی که روزهای نوزدهم و بيستم ماه مه در دفتر مرکزی اين شرکت در سانفرانسيسکو برگزار می شود، اعلام کند.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، شرکت توليد وسايل الکتريک سونی نيز قرار است خبر توليد تلويزيون هايی را اعلام کند که می توانند با کارت حافظه (چيپ) ساخت شرکت اينتل و نرم افزار ساخت شرکت گوگل کار می کند.

يک سخنگوی گوگل در ايميلی که برای شبکه خبری سی ان ان فرستاده از هر گونه اظهار نظری در مورد اين خبر امتناع کرده و نوشته است:« ما در مورد شايعات و حدس و گمان ها اظهار نظر نمی کنيم.»

خبر توليد اين نرم افزار در شرايطی پخش می شود که توليدکنندگان وسايل الکترونيک و کامپيوتر به تلاش خود برای ساخت نسل جديدی از تلويزيون ادامه می دهند که دارندگان آن قادر خواهند بود از طريق اينترنت ، ويدئو مورد علاقه ، اخبار و توليدات موسيقی را تماشا کرده و از امکان کنفرانس ويدئويی آن نيز استفاده کنند.

بخشی از اين توليد کنندگان در حال تحقيق و تکميل نرم افزارها و برنامه هايی هستند که شبکه اينترنت را با حداکثر توانايی آن برای تماشای تلويزيونی آماده می کند و برخی ديگر در حال ساختن سخت افزارهای لازم برای کمک به اين تحول تکنولوژيک هستند.
XS
SM
MD
LG