لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۰۷

حمایت گوگوش از اعتصاب غذای روشنفکران ایرانی در نیویورک


گوگوش
گوگوش
گوگوش خواننده سرشناس ایرانی اعلام کرد که «از اعتصاب غذای روشنفکران ايرانی در برابر مقر سازمان ملل در نيويورک حمایت می کند و از ايرانيان مقيم آمريکا دعوت کرده تا در اين تحصن شرکت کنند و صدای اعتراض مردم ايران را به گوش جهانيان برسانيد.»

خانم گوگوش در وبلاگ شخصی خود همچنین نوشته است: «من هم به عنوان يک ايرانی ، که دل در گرو آبادی و آزادی و سربلندی ايران دارد،در اولين روز اين برنامه (۳۱ تير- ۲۲ جولای) در کنار شما در اين تحصن شرکت خواهم کرد تا بتوانيم برای آزادی کليه ی زندانيان سياسی- عقيدتی گامی به پيش برداريم.»

۲۶ تن از روشنفکران، فعالان سياسی و مدافعان حقوق بشر با انتشار نامه ای اعلام کردند که از روز ۳۱ تير تا دوم مرداد ماه،۲۲ تا ۲۴ ژوئیه، در حمايت از جنبش اعتراضی در ايران، در برابر سازمان ملل متحد در نيويورک اعتصاب غذا می کنند.

« پشتيبانی از جنبش سبز مردم ايران و محکوم کردن تقلب گسترده در انتخابات، سرکوب بی رحمانه اعتراضات مردمی و بازداشت غيرقانونی صدها شهروند و فعال سياسی و اجتماعی» از جمله اهداف اعتصاب غذای امضاکنندگان نامه در مقابل سازمان ملل متحد در نيويورک است.

امضاءکنندگان نامه اعتصاب غذا، با اشاره به آنچه « کودتای دولت حاکم بر ايران» عليه مردم ناميده اند، نوشته اند: « ... دولت برآمده از کودتا در برابر موج اعتراضات گسترده، اما آرام و صلح جويانه مردم نسبت به نقض آشکار حقوق اساسی شان دست به سرکوبی بسيار خشونت آميز و بی رحمانه زده است.»

گوگوش همچنین می گوید که «در يکماه اخير به دقت اخبار و رويدادهای ايران را تعقيب کرده و می کنم. با ديدن تصاوير مردمی که زخمی و کشته می شدند، گريستم و می گريم.»

بر اساس آمارهای رسمی دست‌کم ۲۰ نفر در روايدادهای پس از انتخابات به دست بسيج يا نيروهای انتظامی کشته شده‌اند. آمار غیر رسمی تعداد کشته شدگان را بیش از صد نفر می داند.

مقامات امنیتی جمهوری اسلامی ، پس از آغاز اعتراضات گسترده به نتایج انتخابات ریاست جمهوری، صدها نفر از معترضان، روزنامه نگاران و شخصیت های سیاسی را بازداشت کردند.

پيشتر سازمان عفو بين‌الملل از احتمال شکنجه چند تن از نزديکان ميرحسين موسوی که به دنبال انتخابات رياست جمهوری دستگير شدند و واداشتن آنها به «اعترافات» تلويزيونی شديداً ابراز نگرانی کرد.
XS
SM
MD
LG