لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۰۷

پنج «گرمی» به گروه « دیکسی چیکز» رسید


گروه سه نفره «ديکسی چيکز» با کسب پنج جايزه گرمی از جمله در بخش بهترين آلبوم و بهترين ترانه سال موفقيت کم نظيری کسب کرد.
گروه سه نفره «ديکسی چيکز» با کسب پنج جايزه گرمی از جمله در بخش بهترين آلبوم و بهترين ترانه سال موفقيت کم نظيری کسب کرد.

در چهل ونهمين مراسم اهدای جوايز «گرمی»، گروه سه نفره «ديکسی چيکز» با کسب پنج جايزه از جمله در بخش بهترين آلبوم و بهترين ترانه سال موفقيت کم نظيری کسب کرد.


جوايز« گرمی» به عنوان مهمترين جايزه موسيقی در آمريکا از اعتبار ويژه ای برخوردار است. در مراسمی که با حضور مطرح ترين چهره های موزيک آمريکا، یک شنبه شب در سالن «استيپل سنتر» لس آنجلس برگزار شد، گروه جنجال برانگيز «ديکسی چيکز» با دریافت پنج جايزه از جمله بهترين آلبوم و بهترين ترانه سال در صدر برندگان اين جوايز قرار گرفتند.


گروه «ديکسی چيکز» امسال با کمک تهيه کننده خود «ريک روبين» که در ضمن برنده بهترين تهيه کننده موسيقی سال نيز شده است، توانستند با يک آلبوم جديد که بيشتر « راک اند رول» است تا «کانتری»، يکبار ديگر و اين بار در پنج رده بندی مختلف نامزد دريافت جوايز گرمی شدند و توانستند هر پنج جايزه را از آن خود سازند.


«مری جی بلييژ» خواننده قديمی نيز در يک بازگشت موفقيت آميز توانست برای آلبوم پرفروش «سد شکن» به دريافت سه جايزه گرمی نايل شود و گروه « د رد هات چيلی پپرز» توانست چهار جايزه گرمی را برای آلبوم دوقلوی «استيديوم آرکيديوم» از آن خود سازد.


در مجموع در مراسم جوايز «گرمی» امسال، هرچند تازه ترين ستارگان موسيقی از جمله «جان مير»، «جان لجند» و « کانی بيلی ری» مورد توجه خاص برگزار کنندگان قرار داشتند اما در يک بازگشت به گذشته به خوانندگان قديمی چون «لايونل ريچی» و «اسموکی رابينسون» توجه بیشتری نشان داده شد.


گروه قديمی «پليس» که در سال ۱۹۸۴ از هم پاشيد به همراه «استينگ» برای اجرای ترانه معروف خود «راکسن» در اين برنامه حضور يافت و «تونی بنت» و «استيوی واندر» يک ترانه دو صدايی اجرا کردند. همچنين به گروه «دورز» و «جيم موريسون» خواننده فقيد این گروه، جايزه «يک عمر فعاليت هنری» اهدا شد.


جوايز« گرمی » هرسال بر اساس پرفروش ترين آلبوم های موسيقی سال به سازندگان آنها اهدا می شود اما سال ۲۰۰۶ به دليل دریافت فایل های موسیقی از اينترنت به صورت غیر قانونی، يکی از کم فروش ترين سالها برای محصولات صنعت موسيقی آمريکا به شمار می رود.


XS
SM
MD
LG