لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۱۰

گروه جیش‌العدل مسئولیت ترور دادستان زابل را برعهده گرفت


گروه جيش‌العدل روز چهارشنبه، ۱۵ آبان، با انتشار بیانیه‌ای در وبلاگ خود مسئوليت ترور موسی نوری قلعه نو، دادستان شهر زابل، و راننده او را بر عهده گرفت.

این گروه می‌گوید که دادستان انقلاب و عمومی شهرستان زابل به تلافی اعدام اخير ۱۶ زندانی در زاهدان ترور شده است.
جيش‌العدل در وبلاگ منسوب به خود گفته است که موسی نوری قلعه نو و راننده او صبح چهارشنبه در مقابل بيمارستان اميرالمومنين زابل ترور شده‌اند.
در این بیانیه آمده است که فیلم این عملیات ترور نیز به‌زودی در دسترس رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.
این در حالی است که پیشتر ابراهيم حميدی، رئيس کل دادگستری سيستان و بلوچستان، روز چهارشنبه با اعلام خبر ترور دادستان زابل، ارتباط آن را با اعدام‌ها در زاهدان رد کرده و گفته بود که حوادث سيستان و زابل ارتباطی با بلوچستان ندارد.
پیشتر به دنبال کشته شدن ۱۴ مرزبان ايرانی در مرز سراوان در روز جمعه، سوم آبان، که جيش‌العدل مسئوليت آن را بر عهده گرفت، مقام‌های قضايی زاهدان تنها ساعاتی بعد در اقدامی که مقابله به مثل خوانده شد ۱۶ زندانی را اعدام کرده بودند.
جیش‌العدل در اطلاعیه خود گفته است که این حمله به تلافی «جنایات» سپاه در سوریه و «جنایات» رژیم ایران علیه اهل سنت، از جمله اعدام جوانان «بی‌گناه» بلوچ،‌ کرد و عرب خوزستانی انجام شده است.
در همین حال دبیرکل سازمان ملل متحد حمله تروریستی اخیر در سراوان را که به مرگ ۱۴ سرباز ایرانی انجامید، محکوم و همچنین نگرانی خود را از شنیدن اخبار اعدام‌های مرتبط با این رخداد ابراز کرد.
به گزارش خبرگزاری شین‌هوآ، مارتین نسیرکی، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد، روز پنج‌شنبه، ۹ آبان، گفت که آقای بان این حمله را محکوم می‌کند و به خانواده‌های قربانیان حادثه و نیز مردم و حکومت ایران تسلیت می‌گوید.
به گفته او، بان گی مون همچنین از شنیدن گزارش‌ها از اعدام ۱۶ نفر در ایران که متعاقب این حمله انجام شده، اظهار نگرانی جدی کرده است.
XS
SM
MD
LG