لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۰

اطمینان هاشمیان به حل مشکل فوتبال ایران


سايت کنفدراسيون فوتبال آسيا روز دوشنبه، 11 دسامبر، گفت و گويی تلفنی با وحيد هاشميان، ملی پوش ايرانی تيم «هانوفر ۹۶» در آلمان، راجع به محروميتی که فوتبال ايران را تهديد می کند، انجام داد.


وحيد هاشميان، ستاره خط حمله تيم ملی مطمئن است که بحران کنونی تا مهلت سه شنبه ، ۱۲ دسامبر حل خواهد شد.


نام ايران در صورت عدم اجرای تقاضاهای فیفا، از قرعه کشی رسمی مرحله پايانی جام آسيايی « ای اف سی»، حذف می شود. این قرعه کشی در روز ۲۹ دسامبر صورت می گیرد.


بازيگر بوندس ليگا در تيم «هانوفر ۹۶» به سايت کنفدراسيون فوتبال آسيا می گويد: « در اين سطح وظيفه من نيست که تصميم بگيرم . من تنها يک باريکن هستم . اما به مانند همه صميمانه آرزو می کنم، که همه چيز به خوبی پيش برود.»


ما ( فدراسيون فوتبال ايران ) لازم است خودمان را با ديگر سازمان های فوتبال هماهنگ سازيم . مطمئنم مقامات ايرانی اين مشکل را حل خواهند کرد و محروميتی در کار نخواهد بود.هاشمیان

این مهاجم ۳۰ ساله ایرانی می افزايد : «آن طوری که من موقعيت را درک کرده ام، فيفا خواهان يک الزام بين المللی است و ما ( فدراسيون فوتبال ايران ) نيز لازم است خودمان را با ديگر سازمان های فوتبال هماهنگ سازيم . مطمئنم مقامات ايرانی اين مشکل را حل خواهند کرد و محروميتی در کار نخواهد بود.»


اهميت جام آسيايی برای هاشميان


هاشميان، که جای خود را در تيم ملی با مربيگری امير قلعه نويی تثبيت کرده است، شرح می دهد: « در لبنان ۲۰۰۰ من تنها دقايقی را بازی کردم در حالی که در چين نتوانستم بازی کنم . حالا مشتاقم دوره های پيشين را جبران کنم.»


مرد «هانوفر ۹۶» گفت که برايش مهم نيست در قرعه کشی جام ملت ها، که قرار است در مرکز تفريحات کی ال سی سی انجام گيرد، ايران درگروه چه تيم هايی بيقتد. او معتقد است : « ما هميشه با بهترين موجودی خود به جام آسيايی «ای اف سی» رفته ايم و مساله قرعه در حالی که مهم است، سرنوشت ساز نيست.»


سخت ترين حريفان


او می افزايد: « اما شخصا مدعيان سنتی مانند کره جنوبی و ژاپن را دست کم نمی گيرم . چين هم در سال های اخير يک تيم خطرناک است .علاوه بر اين تيم ها ، استراليا مشتاق خواهد بود يک ظهورتاثير گذار دراين جام داشته باشد.» هاشمیان می افزاید بايد « بزرگ » فکر کرد.


هاشميان همچنين اعتقاد دارد که تيم های آسيای شرقی پايگاه قوي تر حمايتی در منطقه جنوب شرقی آسيا دارند تا ايران و عربستان سعودی . او می گويد:« بازی در مالزی، اندونزی، تايلند و ويتنام ( چهار کشور ميزبان به طور مشترک ) برای ايران و عربستان سعودی کمی سخت تر است زيرا تيم های آسيای شرقی می توانند از حمايت تماشاگر هواخواه تا حدودی برخوردار شوند . ولی ما نمی ترسيم . اگر شما بخواهيد قهرمان شويد بايد بزرگ فکر کنيد.»


تاثير تمرين در کنار دايسلر و شواستايگر
بازيکن کليدی تيم ملی ايران همچنين هشدار می دهد که تيم ملی حال حاضر ايران با شش بازيکن ساکن اروپا بايد ثابت کند حريفی سر سخت است. به گفته وی، ايران در چين ۲۰۰۴ تنها دو بازيکن ساکن اروپا داشت اما حالا شش يا هفت بازيکن در تیم ایران حضور دارند.


هاشمیان می افزاید:« فکر می کنم تمرين در کنار بازيکنان بزرگی چون سباستيان دايسلر و باستيان شواستايگر در بوندس ليگا بسيار موثر تر است تا بازی با بازيکنان سطح پايين تر ليگ ها .اين جا ( در آلمان ) مسابقه ها بسيار سخت است . باور کردنی نيست . برای ما يک فرصت بزرگ است که برپايه هر روز با بازيکنان کلاس جهانی طرف مسابقه باشيم.»


ايران که جام آسيايی ای اف سی را در سه دوره ۱۹۶۸ ، ۱۹۷۲ و ۱۹۷۶ برده است ، به عنوان يکی از پيتشتازان گروه ب به مرحله پايانی دوره آينده راه يافت . اين تيم در چين ۲۰۰۴ به مقام سوم رسيد.


XS
SM
MD
LG