لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۴۰

سقوط یک هلیکوپتر نظامی در استان تهران


هلیکوپتر آموزشی نظامی یکشنبه در استان تهران سقوط کرد.
هلیکوپتر آموزشی نظامی یکشنبه در استان تهران سقوط کرد.
يک فروند هلیکوپتر آموزشی نظامی، یکشنبه، در ۴۵ کيلومتری غرب تهران سقوط کرده و سه نفر از سرنشینان آن جان باختند.

به گزارش خبرگزاری کار، ايلنا، این هلیکوپتر در حوالی شهرک انديشه شهرستان شهريار سقوط کرده است.

به گزارش این خبرگزاری، پس از سقوط و اعزام گروه های امداد به محل سقوط هلیکوپتر، هنوز علت سقوط مشخص نشده است.

ایلنا به نقل از شاهدان محلی می نویسد که اين هلیکوپتر قبل از اصابت به زمين هنگام پرواز در آسمان دچار نقص فنی و آتش سوزی شده بود.

حدود دو هفته پیش نیز تلویزیون دولتی ایران گزارش داد که در اثر سقوط یک هلیکوپتر نیروی انتظامی در جنوب شرقی ایران در مناطق کوهستانی استان کرمان سه نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

خبرگزاری ايسنا در گزارش خود اين هلیکوپتر را از «نوع ۲۰۵» معرفی کرد و افزود، «بالگرد (هلیکوپتر) مزبور حدود ساعت شانزده روز دوشنبه با کوه‌های سيرچ برخورد کرده است.»

منطقه محل سقوط اين هلیکوپتر در سی و پنج کيلومتری شرق کرمان قرار داشت. در حادثه سقوط اين هلیکوپتر، خلبان، مهندس پرواز و يکی از ماموران انتظامی کشته شده و کمک خلبان و دو نفر ديگر از سرنشينان هلیکوپتر زخمی شده‌اند.

به گفته جواد کمالی معاون سياسی امنيتی استان کرمان علت اين حادثه در دست بررسی است.

صنايع هوايی ايران از حدود ۳۰ سال پيش مورد تحريم آمريکا قرار گرفته است. اين تحريم ها باعث شده تا ناوگان هواپيماهای مسافربری ايران به شدت فرسوده شود و امکان تعمیر بسیاری از هواپیماهای پیشرفته غربی نیز چندان حاصل نشود.

طی بیست سال گذشته بیش از ۱۸۰۰ تن جان خود را طی سوانح هوایی در ایران از دست داده‌اند. از این رقم بیش از ۶۵۰ نفر طی ده سال گذشته در حادثه های سقوط هواپیما در ایران جان باخته اند. این رقم به نسبت جمعیت، در حد بالاترین میزان سرانه تلفات هوایی در سراسر دنیا محسوب می شود.

حدود یک ماه پیش نیز در پی سانحه هواپیمای توپولف متعلق به شرکت هوایی کاسپین، هواپیمایی روسی که از تهران عازم ارمنستان بود، ۱۶۸ سرنشین آن کشته شدند.
XS
SM
MD
LG