لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۳۹

ادامه اعتصاب غذای نسرین ستوده


نسرين ستوده
نسرين ستوده
گروهی ديگر از فعالان مدنی و برخی از موکلين نسرين ستوده، وکيل دادگستری با انتشار نامه ای خواستار شکستن اعتصاب غذايش شدند.

نسرين ستوده که در حدود ۵۰ روز پيش به اتهام اقدام عليه امنيت ملی بازداشت شده، از يک ماه پيش در زندان اوين دست به اعتصاب غذا زده است.

راديو فردا در گفت وگو با رضا خندان همسر خانم ستوده، ابتدا از تازه ترين تحولات در زمينه روند پرونده قضايی اين وکيل دادگستری پرسيده است.

روز شنبه شعبه ۲۶ به عنوان شعبه رسيدگی کننده به پرونده خانم ستوده مشخص شده است و وکلای ايشان اکنون در حال مطالعه اين پرونده هستند که طی روزهای آينده دادگاه بايد وقت رسيدگی بدهد، اما هنوز دادگاهی تشکيل نشده است.

آقای خندان! خانم ستوده مدتی است که در اعتصاب غذا به سر می برد. اين اعتصاب غذا همچنان ادامه دارد؟

قطعاً اعتصاب غذا ادامه دارد چون هيچ اتفاقی نيفتاده و به خواست‌های ايشان توجه نشده است. مهم‌ترين خواست خانم ستوده داشتن تماس‌های مرتب با خانواده بوده ولی ما به هيچ عنوان ايشان تماسی نداريم به جز يکی دوبار در همان ابتدا که خودش تلفن زد. در نتيجه اعتصاب غذای خانم ستوده ادامه دارد و وارد سی و يکمين روز خود شده است.



تلاش‌های ما برای پيدا کردن کانال‌هايی که بتوانيم با او تماس داشته باشيم نيز به جايی نرسيده است. گروه‌ها و شخصيت‌های مختلف از خانم ستوده درخواست کرده اند به خاطر شرايط جسمانی و خانوادگيش اعتصاب خود را بشکند و ما می‌خواهيم اين پيشنهادها و توصيه‌های دوستان را به خانم ستوده برسانيم، ولی قوه قضاييه متأسفانه هيچ امکانی را در مقابل ما نگذاشته تا اين نامه‌ها و درخواست‌ها را به ايشان منتقل کنيم.

بسياری از فعالان جنبش زنان و موکلين خانم ستوده در نامه های مختلف از ايشان خواسته اند به اعتصاب غذای خود پايان دهد. آيا شما يا وکيل خانم ستوده موفق شده ايد ايشان را ببينيد؟

خانم ستوده ۵۱ روز است که بازداشت شده و از آن روز تا به حال هيچکس اعم از وکلا يا خانواده موفق نشده اند برای چند ثانيه هم ايشان را ملاقات کنند. از همان دقيقه اول خانم ستوده در انفرادی است و ممنوع الملاقات. هيچکس ايشان را نديده و حتی تلفن‌ها هم قطع است و ما نمی توانيم پيام دوستان را به ايشان برسانيم.

آيا برای ديدن و رساندن پيام فعالان جنبش زنان و دوستان به خانم ستوده باز هم تلاش خواهيد کرد؟

بله، حتما اين کار را خواهيم کرد و سلامتی ايشان برای ما در اولويت است. ما تلاش خواهيم کرد پيام دوستان و خانواده مبنی بر شکستن اعتصاب غذا را به گوش ايشان برسانيم و من مطمئن هستم خانم ستوده آن را قبول خواهد کرد. البته به شرط آن که قوه قضاييه اين امکان را در اختيار ما قرار دهد تا وکلا و يا اعضای خانواده و يا فردی به نمايندگی از طرف ما با ايشان ملاقات کند و يا حداقل بتواند تلفنی با خانم ستوده تماس داشته باشد.
XS
SM
MD
LG