لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۰۰

وزارت خارجه ایران: دیدار اوباما و روحانی در دستور کار نیست


مرضيه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه ايران، می گويد ديدار باراک اوباما با حسن روحانی و نيز جان کری با محمد جواد ظريف در دستور کار نيست.
کاخ سفيد روز دوشنبه اعلام کرد با اينکه برای ديدار باراک اوباما با حسن روحانی برنامه ريزی صورت نگرفته، اما نمی توان آن را منتفی دانست.
مرضيه افخم در کنفرانس خبری روز سه شنبه‌ خود، مذاکرات روز پنجشنبه ايران با گروه ۱+۵ را آغازی برای دور جديد مذاکرات هسته ای دانست و ابراز اميدواری کرد که نتيجه اين مذاکرات، رسيدن به راه حلی با زمان بندی مشخص باشد.
پیشتر، بن رودز، سخنگوی کاخ سفید، روز دوشنبه یکم مهرماه در پاسخ به خبرنگاران گفت در حالیکه دیداری بین دو رئیس جمهور ایران و آمریکا برنامه‌ریزی نشده اما نمی‌توان آن را منتفی دانست.
به گزارش خبرگزاری فرانسه سخنگوی کاخ سفید گفت واشینگتن آماده همکاری با دولت ایران در «سطوح مختلف» است مشروط به اینکه ایران به نگرانی‌های بین‌المللی درباره برنامه هسته‌ای‌اش پاسخ دهد.
این اظهارات در حالی است که اوباما و روحانی هر دو گفته‌اند که با یکدیگر نامه رد و بدل کرده‌اند. رئیس جمهور ایران پیش از سفر به نیویورک در مصاحبه با شبکه ان بی سی اظهار داشت لحن هر دو نامه «مثبت و سازنده» بود که به گفته او «می‌تواند قدم‌های کوچکی برای آینده‌ای بسیار مهم باشد.»
اوباما و روحانی هر دو گفته‌اند که با یکدیگر نامه رد و بدل کرده‌اند. رئیس جمهور ایران پیش از سفر به نیویورک در مصاحبه با شبکه ان بی سی اظهار داشت لحن هر دو نامه «مثبت و سازنده» بود که به گفته او «می‌تواند قدم‌های کوچکی برای آینده‌ای بسیار مهم باشد.»
مایکل مان، سخنگوی کاترین اشتون مذاکره کننده ارشد گروه ۱+۵، در گفتگو با رادیو فردا تائید کرد که کری وزیر خارجه ایالات متحده در نشست آتی گروه ۱+۵ که با حضور محمد جواد ظریف در نیویورک تشکیل می‌شود، شرکت خواهد کرد.
XS
SM
MD
LG