لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۶

«گروه هکر ايرانی متهم به حملات سايبری در آمريکا شد»


نشريه آمريکايی بلومبرگ روز سه شنبه در گزارشی درباره حملات هکری به نقل از يکی از موسسات فعال در زمينه امنيت فضای مجازی، يک گروه هکر ايرانی را متهم به حملات سايبری در آمريکا کرد.

بنا بر اين گزارش شرکت منديانت که در زمينه امنيت اينترنتی فعال است، و پيش تر از اين هم ارتش چين را مسئول به حملات هکری به دست کم ۱۴۱ شرکت در سراسر دنيا معرفی کرده بود، محل استقرار يک گروه هکری ناشناس را ايران اعلام کرده است.

بنا بر اين گزارش ريچارد بتليک، مسئول ارشد امنيتی شرکت منديانت در مصاحبه ای با بلومبرگ گفته است که اين گروه هکر ايرانی که از شش ماه پيش فعال شده است، دستکم تا کنون به شبکه يک شرکت آمريکايی رسوخ کرده است.

مسئول ارشد امنيتی شرکت منديانت در مصاحبه با بلومبرگ، ضمن اشاره به افزايش فعاليت های هکر ناشناس ايرانی، گفته است که دستکم در يک مورد حمله هکری فکر می کنيم که ايران دست داشته است.
به گفته ريچارد بيتليک، اين گروه ايرانی سعی می کنند در عرصه شبکه های اينترنتی ارتباط مستقيم دست به کسب تجربه بزنند.

پيشتر هم دو تن از سياستمداران آمريکايی از جمله مايک راجرز، عضو کميته اطلاعاتی مجلس نمايندگان آمريکا، ايران را يکی از مسئولان حملات هکری اخير در آمريکا دانسته بودند.

بنا بر گزارش بلومبرگ ، ريچارد بيتليک گفته است که هنوز درباره دست داشتن دولت ايران در حملات هکری اين گروه ايرانی به نتيجه ای نرسيده اند.

از سوی ديگر علی رضا مير يوسفی، مسئول مطبوعاتی نمايندگی ايران در سازمان ملل در بيانيه ای به وسيله ايميل ، ادعای مربوط به دست داشتن دولت ايران در حملات هکری را بی پايه خوانده و ايران هدف حملات هکری دولت های ديگر توصيف کرده است.

رايانه های ايران بارها هدف حملات ويروس ها ، کرم ها و بدافزارهای کامپيوتری قرار گرفته که يکی از تازه ترين موارد آن بدافزار «ناريلام» در سال گذشته بود که پايگاه های داده حسابداری و مالی سازمان ها را هدف قرار می داد.

به گفته ريچارد بيتليک، مسئول ارشد امنيتی شرکت منديانت، اغلب گروه های هکری مهاجم در چين، روسيه و يا کشورهای اروپای شرقی مستقر هستند.
XS
SM
MD
LG