لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۶

دست کم ۳۲ نفر در شش انفجار در بغداد کشته شدند


پلیسی در محل انفجار یکی از بمب ها در بغداد
پلیسی در محل انفجار یکی از بمب ها در بغداد
انفجار شش بمب در نقاط مختلف بغداد امروز دست کم ۳۲ کشته و بيش از ۹۰ زخمی برجای گذاشت. مرگبار ترين اين بمب ها در بازارچه ای در شهرک صدر منفجر شد که دست کم نفر ۲۰در آن کشته و ۲۸ نفر مجروح شدند.

بمب های ديگر در نزديکی گروهی از کارگران ساختمانی که در خيابانی در مرکز بغداد جمع شده بودند، و در بازارچه ای در منطقه حسينيه بغداد منفجر شد.

به گزارش روزنامه آمريکايی نيويورک تايمز اين انفجارها سه روز پيش از نهم آوريل، ششمين سالگرد سقوط حکومت صدام حسين صورت می گيرد.

اين روزنامه می افزايد که هفتم آوريل روز بنيادگذاری حزب بعث عراق نيز است و هواداران اين حزب، روز نهم آوريل را آغاز مبارزه با نيروهای آمريکايی و پايان دادن به اشغال اين کشور توسط نيروهای خارجی می دانند.


اين انفجارها يک روز پس از کشته شدن يک سرباز آمريکائی در استان دياله عراق اتفاق افتاده است.

مقامات آمریکایی و عراقی می گویند «علت افزایش اخیر خشونت در عراق، تلاش جنایتکاران برای بهره برداری از خروج تدریجی نیروهای آمریکایی از این کشور است.»

بر اساس توافقنامه عراق و امريکا که در نوامبر سال ۲۰۰۸ ميان دو طرف بسته شد، واشینگتن توافق کرده که تا پايان سال ۲۰۱۱ تمامی سربازانش را ازعراق خارج کرده و تا پايان ماه ژوئن، چهارماه ديگر، نيروهای نظامی امريکايی در مناطق شهری و مسکونی عراق حضور نداشته باشند.
XS
SM
MD
LG