لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۰:۳۳

«جلیلی ایران را آماده مقابله با هر گونه حمله نظامی دانست»


سعيد جليلی
سعيد جليلی
یکی از مقامات فلسطینی می گوید که سعيد جليلی دبير شورای عالی امنيت ملی جمهوری اسلامی ايران و مذاکره کننده ارشد ايران در امور اتمی در ديدار با رهبران گروه های تندروی فلسطينی و لبنانی گفته است «ايران برای هر حمله نظامی عليه خود آماده است.»

این مقام فلسطینی که نخواست هویتش فاش شود در گفت و گو با خبرگزاری آلمان گفت: همزمان با تاکيد سعيد جليلی بر «عزم راسخ ايران به ادامه برنامه های هسته ای خود»، او در ديدار با سران گروه های لبنانی و فلسطينی بر «ادامه حمايت ايران از جنگ مسلحانه عليه اسرائيل» نيز تاکيد کرده است.

سازمان اطلاعاتی نظامی ارتش اسرائيل دو هفته پيش در ارزيابی ارائه شده به «کنست» (پارلمان اسرائیل) از وقوع يک جنگ منطقه ای که در آن اسرائيل در چند جبهه با ايران، حماس و حزب الله درگير شود، خبر داد.

دبير شورای عالی امنيت ملی ايران که چهارشنبه برای ديداری دو روزه وارد سوريه شد، پنجشنبه پس از ديدار با بشار اسد رئيس جمهوری، و وليد المعلم وزير خارجه سوريه، در محل سفارتخانه ايران در دمشق با هيات های حزب الله، حماس و ساير تشکل های «جبهه مقاومت» با حضور احمد موسوی سفير ايران در سوريه ديدارهای جداگانه انجام داد.

خبرگزاری ايرنا پنجشنبه اعلام کرده بود سعيد جليلی در ديدار با خالد مشعل رئيس دفتر سياسی حماس و معاون او، موسی ابومرزوق درباره «راه های تقويت مقاومت فلسطين» رايزنی کرد.

رمضان عبدالله شلح دبيرکل جهاد اسلامی فلسطين و احمد جبرئيل دبيرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطين – فرماندهی کل نيز در ميان سران ساير گروه های فلسطينی بودند که با سعيد جليلی ديدار کردند.

به گزارش ايرنا، احمد جبرئيل به آقای جليلی گفت «حمايت جمهوری اسلامی ايران از فلسطينی ها مايه دلگرمی است»، و اين پاسخ را از آقای جليلی گرفت که «حمايت ما ادامه خواهد يافت.»

خالد مشعل رئيس دفتر سياسی حماس در مورد تظاهرات علیه نتایج انتخابات ریاست جمهوری گفته بود: «برای آينده جمهوری اسلامی و ادامه حمايت های ايران از جبهه مقاومت نگران است.»

دبيرکل حزب الله نیز چهارشنبه در تشريح سند سياسی تازه حزب الله که اخيرا مورد بازنگری اين سازمان قرار گرفته، تاکيد کرد که حزب الله به ولايت فقيه معتقد می ماند.

دبيرکل حزب الله در سخنرانی چهارشنبه گفت: «سياست ايران روشن و ثابت است و از زمان امام خمينی همواره حامی فلسطينی ها بوده و اين سياست با حمايت امام خامنه ای نيز ادامه داشته است.»

همزمان با ديدارهای سعيد جليلی با سران گروههای فلسطينی در سوريه، علی لاريجانی رئيس مجلس شورای اسلامی پنجشنبه گفت: «برخی از کشورها به اين بهانه که حزب الله و حماس تروريست هستند، از حمايت جمهوری اسلامی ايراد می گيرند اما جمهوری اسلامی به هيچ وجه حمايت خود را از حماس و حزب الله مخفی نمی کند و روشن هم می گوييم که از حماس و حزب الله حمايت می کنيم.»
XS
SM
MD
LG