لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۰۲

بررسی روزنامه های صبح چهارشنبه ايران


روزنامه اعتماد ملی ، از تذکر ۱۵ نماينده مجلس به وزير دفاع در مورد دخالت عوامل بسيج در امور سياسی خبر داده است.
روزنامه اعتماد ملی ، از تذکر ۱۵ نماينده مجلس به وزير دفاع در مورد دخالت عوامل بسيج در امور سياسی خبر داده است.

روزنامه اعتماد ملی ، از تذکر ۱۵ نماينده مجلس به وزير دفاع در مورد دخالت عوامل بسيج در امور سياسی خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، روز گذشته تعدادی از نمايندگان مجلس هفتم در تذکری مکتوب به وزير دفاع، خواستار توضيح وی در مورد مبنا و مجوز قانونی فعاليت های غيرمسوولانه و مخرب برخی از فرماندهان و عوامل منسوب به نيروی مقاومت بسيج عليه بعضی از نمايندگان و دخالت در امور سياسی و حزبی شدند.


در اين تذکر کتبی از وزير دفاع خواسته شده تا مجوز قانونی عملکرد تعدادی از فرماندهان نظامی بر عليه نمايندگان مجلس ارايه شود و هم چنين وزير دفاع مشخص کند که آمر آنها چه کسانی هستند.


اعتماد ملی از قول نمايندگان نوشت که وزير دفاع بايد پاسخ دهد که چرا فرمانده بسيج به تذکرات مکرر شفافی و کتبی نمايندگان در اين خصوص به تسامح و تساهل عمل کرده و گاهی از فرماندهان مورد نظر جانبداری نيز کرده است.


«بی اثر بودن قطعنامه شورای امنیت»


روزنامه کيهان، خبری در مورد بی اثر بودن قطعنامه شورای امنيت سازمان ملل بر عليه فعاليت های هسته ای جمهوری اسلامی منتشر کرد و نوشت که مقامات حکومت ايران برای خريد سيستم دفاعی از روسيه يک ميليارد و چهار صد ميليون دلار هزينه پرداخت کرده اند.
اين روزنامه در خبری با عنوان«روسيه در حال فروش موشک های ضد هوايی به ايران است» به نقل از «منابعی در وزارت دفاع روسيه»، نوشت که دست کم نيمی از ۲۹سيستم موشکی «تور ام يک» که از سوی ايران به ازای يک ميليارد و۴۰۰ميليون دلار خريداری شده، تحويل ايران شده است.


گاز گرفتگی در تهران


روزنامه جوان، از گسترش مرگ و مسموميت بر اثر گازگرفتگی در تهران خبر داده است.


جوان:بررسی های صورت گرفته از حوادث گازگرفتگی در پايتخت نشان داد که تنها طی۱۰ روز دی ماه، ۹۰ مورد مسموميت ناشی از گازگرفتگی به ارگان های امدادی گزارش شده که در پی آن ۹ تن جان خود را از دست داده، و بيش از ۴۰ تن به دليل شدت مسموميت به بيمارستان انتقال يافتند.

به نوشته اين روزنامه، بررسی های صورت گرفته از حوادث گازگرفتگی در پايتخت نشان داد که تنها طی۱۰ روز دی ماه، ۹۰ مورد مسموميت ناشی از گازگرفتگی به ارگان های امدادی گزارش شده که در پی آن ۹ تن جان خود را از دست داده، و بيش از ۴۰ تن به دليل شدت مسموميت به بيمارستان انتقال يافتند.


سو استفاده مالی در شرکت راه آهن


روزنامه رسالت ، ازميلياردها تومان سواستفاده در شرکت راه آهن خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، شش نفر از اعضای يک باند فساد اقتصادی در شرکت راه آهن که سه تن از آنان از مديران اين شرکت هستند با هماهنگی مقامات قضايی به دست نيروهای وزارت اطلاعات دستگير شدند و تحقيقات درباره تخلفات آنها همچنان ادامه دارد.


به نوشته رسالت، «خبرنگار اين روزنامه از کيهان» گزارش داد که سه تن از مديران متخلف شرکت راه آهن جمهوری اسلامی با مشارکت چند تن از همکاران بازنشسته و افراد مورد وثوق که عمدتا بستگان آنها هستند،اقدام به تخلفات مالی ميلياردی کرده اند.


انتقاد از گرانی


روزنامه همبستگی ، نطق پيش از دستور نماينده خلخال در مجلس را در انتقاد از گرانی و سياست های اقتصادی دولت منعکس کرده است.


نماینده خلخال در مجلس: دولت نهم به اجرای سياست هايی دست زده است که نتيجه آن رشد نقدينگی افزايش تورم و گرانيها است ولی هنوز دولتمردان گرانيها را توهم و توطئه مخالفان و رسانه ها می دانند.

اين روزنامه به نقل از مهرانگيز مروتی، نوشت که دولت نهم به اجرای سياست هايی دست زده است که نتيجه آن رشد نقدينگی افزايش تورم و گرانيها است ولی هنوز دولتمردان گرانيها را توهم و توطئه مخالفان و رسانه ها می دانند.


روزنامه همشهری،به نقل از مقامات وزارت کشور نوشت که پرونده پناهندگان افغانی تا دو سال آينده بسته خواهد شد.


«کنترل آورگان افغانی»


به نوشته اين روزنامه، مديرکل اموراتباع خارجی وزارت کشور از جديدترين طرح مصوب شورای هماهنگی اجرايی اتباع بيگانه وزارت کشور خبر داده و اعلام کرده که اين طرح دارای ابعاد گستردهای به لحاظ بين المللی، روابط دوجانبه، سياستهای مربوط به اشتغال و کنترل ورود آوارگان افغانی است.


به گفته احمد حسينی در زمان حاضر ۹۷۰ هزار تبعه کشورافغانستان به طور قانونی و ثبت نام شده درايران حضوردارند که از نظرايران پناهنده محسوب نميشوند،و عمليات اجرايی طرحی جديد از ابتدای سال ۸۶ به منظور باز گرداندن آنها آغاز خواهد شد.


سخنرانی احمدی نژاد در اهواز


روزنامه سرمايه، خبر داد که محمود احمدی نژاد در سفر روز گذشته خود به خوزستان اعلام کرده که مصوبه شورای عالی امنيت ملی، مبنی بر سرمايه گذاری نشدن در غرب، و جنوب غرب خوزستان که به منظور جلوگيری از طمع دشمنان تصويب شده بود، با نظر رهبر جمهوری اسلامی لغو شده است.


رييس جمهوری اسلامی در حالی از لغو چنين مصوبه ای خبر داد که پيشتر وجود آن محرمانه نگهداشته شده بود.


خبر پرتاب موشک تکذیب شد


روزنامه ايران، در شماره ديروز خود خبر آماده شدن موشک ايرانی پرتاب ماهواره را به نقل از علاء الدين بروجردی منتشر کرده بود،اما روزنامه جمهوری اسلامی در شماره امروز خود از قول بروجردی چنين خبری را تکذيب کرده است.


به نوشته اين روزنامه،رييس کميسيون امنيت ملی مجلس تصريح کرده که هيچ خبری درباره ساخت موشک ايرانی پرتاب ماهواره منتشر نکرده است.به نوشته اين روزنامه، علاالدين بروجردی،رييس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس،صبح ديروز در حاشيه جلسه علنی مجلس با اشاره به خبر منتسب به وی اعلام کرد که نسبت دادن چنين خبری به خود را از اساس تکذيب می کند.




XS
SM
MD
LG