لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۳۱

بررسی روزنامه های صبح چهارشنبه ايران


روزنامه اعتماد ملی در سر مقاله امروز خود با عنوان «نگران ملک و انقلاب» نوشت که در آستانه دو سالگی عمر دولت نهم، کشور با تهديدها و بحران های بسيار خطرناکی روبه رو است.
روزنامه اعتماد ملی در سر مقاله امروز خود با عنوان «نگران ملک و انقلاب» نوشت که در آستانه دو سالگی عمر دولت نهم، کشور با تهديدها و بحران های بسيار خطرناکی روبه رو است.

روزنامه کارگزاران ، تيتر اول خود را به ابراز نگرانی از شرايط بحرانی کشور اختصاص داده است.


به نوشته اين روزنامه روز گذشته گروهی از شخصيت های سياسی با گرايش های مختلف و برخی از مقامات سابق دولتی ضمن برگزاری نشست مشترکی با برخی از نمايندگان فعلی مجلس که به دعوت مهدی کروبی برگزار شده است، نارضايی و نگرانی خود را از شرايط فعلی کشور ابراز کرد.


کارگزاران، در عين حال خبر داد که شرکت کنندگان در اين نشست از خاتمی، کروبی و هاشمی رفسنجانی خواسته اند تا راه نجاتی را برای بحران رو به گسترش و فضای سنگين حاکم بر کشور بيابند چرا که خطرات جدی سياسی و اقتصادی ايران را تهديد می کند.


«نگران ملک و انقلاب»


روزنامه اعتماد ملی، نيز در سر مقاله امروز خود با عنوان «نگران ملک و انقلاب» نوشت که در آستانه دو سالگی عمر دولت نهم، کشور با تهديدها و بحران های بسيار خطرناکی روبه رو است.


اين روزنامه نوشته که اوضاع اقتصادی بسيار نابسامان است. فشارهای خارجی بر بانک های ايرانی و مسدود کردن تعاملات بين المللی و ارزی خود موجد فشارهای مضاعف است.


درعرصه اجتماعی آسيب های جامعه شناختی، اعتياد، بيکاری، رقت و ناهنجاری های اخلاقی می تواند به عنوان نتيجه ناهنجاری و ناکارآمدی اقتصادی مورد مطالعه قرار گيرد.


نويسنده اعتماد ملی با اشاره به فشارهای بين المللی از سوی شورای امنيت، اتحاديه اروپا، آژانس بين المللی انرژی اتمی و ديگر مراکز جهانی تاکيد کرد که جمهوری اسلامی وارد عرصه نابسامانی شده است.


نويسنده اعتماد ملی با اشاره به فشارهای بين المللی از سوی شورای امنيت، اتحاديه اروپا، آژانس بين المللی انرژی اتمی و ديگر مراکز جهانی تاکيد کرد که جمهوری اسلامی وارد عرصه نابسامانی شده است.

به نوشته اين روزنامه تمام اين نشانه ها فرزندان انقلاب و ميراث داران حقيقی آن را فارغ از ظاهرسازی های فريبنده و ژستهای به ظاهر انقلابی موجود، بسيار نگران کرده است.


اعتراض به مرگ يک دانشجو


روزنامه سرمايه، از تجمع روز گذشته دانشجويان تربيت معترض در اعتراض به مرگ يک دانشجو خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، حدود هزار تن از دانشجويان دانشگاه تربيت مدرس ضمن تجمع اعتراض آميز اعلام کرده اند که تا زمانی که آزمايشگاه های دانشگاه تربيت مدرس از نظر ايمنی استاندارد نشوند در هيچ يک از آنها حاضر نخواهند شد.


سرمايه نوشت که دانشجويان خواستار روشن شدن دلايل انفجار اخير در آزمايشگاه اين دانشگاه هستند که منجر به مرگ حميد رضا خليلی يکی از دانشجويان شده است.


دانشجويان معترض هم چنين اعلام کرده اند که پيشتر به مقامات دانشگاه درباره خرابی دستگاه هيدروژن گيری و استفاده از کپسول هشدار داده بودند.


واردات محصولات کشاورزی


روزنامه رسالت، از لغو شرط دريافت مجوز برای واردات محصولات کشاورزی به کشور خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، روز گذشته در حضور رییس جمهوری اسلامی، وزارت بازرگانی و جهاد کشاورزی توافق نامه ای را امضا کرده اند که بر اساس آن شرايط قرنطينه برای واردات اقلام کشاورزی لغو شده و به وارد کنندگان محصولات کشاورزی اجازه می دهد تا بدون اخذ مجوز چنين محصولاتی را به کشور وارد کنند.


به نوشته رسالت مقامات دولتی علت چنين اقدامی را گرانی برخی از محصولات کشاورزی توليد داخل، و از جمله سيب زمينی و گوجه در کشور عنوان کرده اند.


اختلاف دولت و مجلس


روزنامه خراسان، به نقل از محمد رضا باهنر نوشته که نبايد اختلاف دولت و مجلس را به خانه های مردم منتقل کرد.


نايب رييس مجلس هم چنين با اشاره به تلاش گروهی از نمايندگان برای احضار احمدی نژاد به مجلس،گفته که بايد مسايل بين دولت و مجلس را حل کرد تا مردم اختلاف دولت و و مجلس به مردم منتقل نشود.


رييس سازمان ميراث فرهنگی استان فارس دستگیر شد


روزنامه کيهان، از دستگيری رييس سازمان ميراث فرهنگی استان فارس به اتهام فساد مالی خبر داده و نوشته که اين مدير دولتی مدتی پيش بازداشت شده است.


اين روزنامه هم چنين به نقل از رييس دادگستری فارس نوشته دادگاه اين مدير دولتی در يازدهم بهمن ماه برگزار خواهد شد.


«تغيير نماينده جمهوری اسلامی در سازمان ملل»


روزنامه همبستگی، از تغيير نماينده جمهوری اسلامی در سازمان ملل خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، به زودی محمد جواد ظريف نماينده دائم جمهوری اسلامی در سازمان ملل جای خود را به فرد ديگری خواهد داد. ظريف از جمله معدود ديپلمات هايی است که از دوره رياست جمهوری محمد خاتمی در دستگاه ديپلماسی جمهوری اسلامی باقی مانده بودند.


دوره تخصصی جرائم مطبوعات


روزنامه اعتماد، خبر داد که سعيد مرتضوی دادستان تهران به همراه برخی از قضات دادگاه مطبوعات در حال برگزاری دوره تخصصی جرائم مطبوعات برای ۳۰ تن از قضات کشور است.


سعيد مرتضوی دادستان فعلی تهران و قاضی سابق دادگاه مطبوعات توقيف ده ها روزنامه و دستگيری تعدادی از روزنامه نگاران را در کارنامه خود دارد.


XS
SM
MD
LG