لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۴

بررسی روزنامه های صبح شنبه ايران


روزنامه جمهوری اسلامی، از توقف فعاليت بانک ملی ايران در انگليس خبر داده است.
روزنامه جمهوری اسلامی، از توقف فعاليت بانک ملی ايران در انگليس خبر داده است.

روزنامه آفتاب يزد، انتقاد وکيل سه دانشجوی زندان دانشگاه امير کبير از آزاد نشدن موکلانش را مورد توجه قرار داده است.


به نوشته اين روزنامه، محمد علی دادخواه وکيل مدافع احسان منصوری، مجيد توکلی و احمد قصابان، سه دانشجوی بازداشت شده دانشگاه اميرکبير از آزاد نشدن موکلانش با وجود صدور دستور ترخيص از سوی قاضی دادگاه عمومی انتقاد کرده است.


آفای دادخواه گفته که«با توجه به مسئوليتی که برای همه دست اندرکاران دادگستری وجود دارد، قاعده اين است که دادستان کل کشور، ریيس قوه قضاييه، ریيس دادگستری و قاضی که دستور ترخيص دانشجويان را صادر کرده نسبت به عدم ترخيص آنها حساس باشند.»


آفتاب يزد از قول وکيل اين سه دانشجو که با وجود صدور حکم تبرئه از اتهامات اوليه تاکنون آزاد نشده اند، نوشته « اگر ما معتقديم که حکم جلب و بازداشت بايد فورا و به موقع اجرا شود، در مواردی که به نفع متهم است و تکيه بر اصل برائت دارد نيز بايد جدی تر باشيم.»


آغاز ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس


روزنامه خراسان از آغاز ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس هشتم خبر داده است. به نوشته اين روزنامه، ثبت نام از داوطلبان نمايندگی هشتمين دوره مجلس شورای اسلامی از صبح امروز در سراسر کشور آغاز می شود.


به نوشته اين روزنامه، ثبت نام کانديداها تا ۲۱ دی ماه ادامه خواهد يافت. خراسان همچنين نوشته که اختلاف نظر شورای نگهبان و وزارت کشور در مورد شمارش کامپيوتری آراء نيز پايان گرفته و بر همين اساس عليرضا افشار فرمانده سابق بسيج و ریيس فعلی ستاد انتخابات کشور گفته که شمارش آراء کامپيوتری خواهد بود.


کیهان متهم می کند


روزنامه کيهان، همزمان با آغاز ثبت نام کانديداهای انتخابات مجلس هشتم، در سرمقاله امروز خود اصلاح طلبان را متهم کرده که قصد دارند با ايجاد آشوب های داخلی به جمهوری اسلامی خيانت کنند.


نمانده ولی فقيه در اين روزنامه اتهامات ديگری را نيز به اصلاح طلبان وارد کرده و از جمله آنان را«ستون پنجم دشمن»،«وابسته به بيگانگان»،«مجری اهداف صهيونيسم» ناميده و ادعا کرده که علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی خواستار حذف اصلاح طلبان از انتخابات مجلس آينده در اسفند ماه است.


کيهان در عين حال در خواست نهضت آزادی ايران را که طی اطلاعيه اخير خود خواستار نظارت بين المللی برانتخابات مجلس شده را حرکت در راستای زمينه سازی برای «فشار از بيرون» و ستون پنجم امريکا و اسرائیل ناميده است.


پرونده حسين موسويان


روزنامه سرمايه از اظهار نظر رييس قوه قضاييه در مورد پرونده حسين موسويان ديپلمات هسته ای سابق ايران خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، محمود هاشمی شاهرودی در حاشيه سخنرانی روز گذشته اش در جمع طلاب قم در واکنش به اعتراض برخی از حضار برای نخستين بار درباره پرونده موسويان موضعگيری کرد و خطاب به معترضانه گفت که«مشکل شخصی خود را به نام مردم عنوان نکنيد، در مورد پرونده موسويان چيزهايی مطرح ميشود که هيچکدام درست نيست.»


سرمايه نوشته که شاهرودی خطاب به منتقدين خود گفته است «مسايل مهم کشور را قربانی مسايل جزيی، حزبی، شخصی و گروهی نکنيد.چهکسی گفته است مشکل نظام جمهوری اسلامی ايران، پرونده موسويان است؟»


توقف فعاليت بانک ملی ايران در انگليس


روزنامه جمهوری اسلامی، از توقف فعاليت بانک ملی ايران در انگليس خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، نمايندگی بانک ملی در لندن اعلام کرده است حجم گسترده ای از عمليات و خدمات پولی اين شعبه در اين شهر از روز سه شنبه مصادف با ابتدای سال ۲۰۰۸ ميلادی متوقف شده است.


روزنامه جمهوری اسلامی نوشته که شعبه بانک ملی در لندن اعلام کرده که ديگر قادر نيست هيچ گونه خدمات بانکی را به مشريان ايرانی يا خارجی خود ارایه کند.


تداوم اجرای طرح امنيت اجتماعی


روزنامه ايران، ارگان رسمی دولت به نقل از فرمانده نيروی انتظامی از تداوم اجرای طرح امنيت اجتماعی خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، اسماعيل احمدی مقدم گفته است«اجرای طرح ارتقای امنيت اجتماعی را يکی از اصلی ترين برنامه های نيروی انتظامی در سال جاری است.»


به نوشته روزنامه ايران فرمانده نيروی انتظامی ضمن دفاع از اجرای اين طرح گفته که اين طرح احساس امنيت را در جامعه افزايش داده است.


سفر لاريجانی به دمشق


روزنامه تهران امروز، از سفر علی لاريجانی به دمشق خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، آقای لاريجانی، که نماينده رهبر جمهوری اسلامی در شورای عالی امنيت ملی است برای يک ديدار غيررسمی چند روزه وارد دمشق شد.


تهران امروز در عين حال نوشته که اين سفر به دنبال سفر يک هفته ای لاريجانی به مصر صورت می گيرد.


روزنامه سرمايه نيز در گزارشی از اين سفر از«نقش جديد علی لاريجانی در عرصه سياست خارجی ايران» خبر داده است.



XS
SM
MD
LG