لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۲۴

داستان ایرانی از پرفروش ترین های هلند


از کتاب «خانه مسجد» به عنوان یکی از پر فروش ترین کتاب های سال جاری مسیحی در هلند یاد می شود
از کتاب «خانه مسجد» به عنوان یکی از پر فروش ترین کتاب های سال جاری مسیحی در هلند یاد می شود

«خانه مسجد» نام کتابی است که از آن بعنوان یکی از پر فروش ترین کتاب های سال جاری مسیحی در هلند یاد می شود.


نویسنده این کتاب حسین قائم مقام فراهانی است که از آغاز نویسند گی نام هنری قادر عبدالله را برای خود انتخاب کرده است.


حسین فراهانی که هجده سال است درهلند بسر می برد، تنها داستان و رمان نمی نویسد، بلکه دوازده سال است دریکی از روزنامه معروف هلند هم مقاله و سر مقاله می نویسد.


قادر عبدالله درتازه ترین کتاب خود بدون آنکه بخواهد مستقیما به آئین اسلام بپردازد خواننده را بیک خانه سنتی ایرانی با سی وشش اتاق اش می برد واز آداب وسننی میگوید که بخشی از آن با اسلام درهم آمیخته است

وی درتازه ترین کتاب خود بدون آنکه بخواهد مستقیما به آئین اسلام بپردازد، خواننده را به یک خانه سنتی ایرانی با سی وشش اتاق اش می برد واز آداب وسننی می گوید که بخشی از آن با اسلام درهم آمیخته است.


حسین فراهانی و یا قادر عبدالله درباره حال و هوای دهمین کتاب اش که به زبان هلندی نوشته شده به رادیو فردا می گوید که با آنکه درهلند مردم از اسلام اطلاعی ندارند با این وجود درباره آن صحبت های فراوان می شود و همه فکر می کنند که زندگی درایران ویا دیگر کشورهای اسلامی پر از خشونت است.


قادر عبدالله می افزاید: «من خواننده خود را به یک خانه زیبای سنتی ایرانی برده ام تا همه چیزهای درون آن را از مادر بزرگ با چادرش گرفته تا نماز خواندن ها روزه گرفتن ها کتابخانه ونیزمسجد نزدیک اش نشان دهم. درضمن قصد ندارم در این کتاب چیزهای خوب و یا بد را نشان بدهم. من فقط می خواهم قصه و داستان بگویم.»


بنابراین این کتاب رمان است که در آن فانتزی هم سهم بزرگی دارد. و به همین خاطراست که مورد توجه مردم ومطبوعات قرارگرفته و به صورت پر فروش ترین کتاب درآمده است.


قادر عبدالله در پایان این گفت وگو همچنین می گوید: «دهمین کتاب اش خانه مسجد قرار است، به زودی به زبان های آلمانی و فرانسه برگردانده شود».


نویسنده می افزاید رمان هایش تاکنون به هفده زبان ترجمه شده است.


XS
SM
MD
LG