لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۳:۲۲

اولين بازی کريمی در شب تاريخی شالکه


علی کریمی، عکس تزئینی است.
علی کریمی، عکس تزئینی است.
سه شنبه شب از دور رفت مرحله‌ يک چهارم نهايی ليگ قهرمانان اروپا دو بازی برگزار شد که حاصل آن دو ديدار پر گل بود.رئال مادريد با ۴ گل تاتنهام را در سانتياگو برنابئو از پيش رو برداشت و شالکه در ميلان، نتيجه ای غير قابل تصور را مقابل ديدگان ۷۳ هزار تماشاگر به جا گذاشت. شاگردان رالف رنگنيک با نتيجه‌ ۵ - ۲ اينتر را در هم کوبيدند.

شکست تحقيرآميز اينتر

شالکه در شبی تاريخی، اينتر مدافع عنوان قهرمانی در اين رقابت ها را در ورشگاه جوزپه مه آتسا، مغلوب هنرنمايی خود کرد.

در اين مسابقه شاگردان لئوناردو خيلی زود مقابل تيم آلمانی به گل رسيد. دژان استانکوويچ با شوتی سهمگين دروازه‌ مانوئل نوير که سنگربان تيم ملی آلمان هم هست را در همان نخستين دقيقه‌ بازی فرو ريخت.

در دقيقه‌ ۱۷ ماتيپ بازی را تساوی کشاند. اينتر اما در دقيقه‌ ۳۴ باز هم از حريف پيش افتاد. استبان کامبياسو با ضربه‌ سر به ديگو ميليتو پاس داد تا او با ضربه ای دقيق، مجدداً تيمش را پيش بياندازد.

اما اين برتری هم تدوام نداشت و دو تيم دوباره در دقايق پايانی نيمه اول به تساوی رسيدند. ادواردو ده اليويرا ملقب به ادو گل دوم شالکه را به ثمر رساند.
شالکه نيمه‌ دوم را طوفانی آغاز کرد. در دقيقه‌ ۵۳ جفرسون فارفان توانست رائول گونزالس را در محوطه جريمه پيدا کند و ضربه‌ اين فوق ستاره اسپانيايی، شالکه را برای نخستين بار در اين بازی پيش انداخت.

هنوز اينتر از شوک اين گل به خودش نيامده بود که آندرا رانوچيا به اشتباه دروازه‌ خودی را باز کرد تا نتيجه ۴-۲ روی اسکوربورد ورزشگاه حک شود.

وقتی چيوو در دقيقه‌ ۶۲ با دريافت کارت زرد دوم از زمين بازی بيرون رفت، کار به مراتب برای اينتر دشوارتر شد.

ادو در دقيقه‌ ۷۵ گل دوم خودش و گل پنجم تيمش را به ثمر رساند. با اين نتيجه شگفت انگيز، حالا اينتر فقط روی کاغذ حذف نشده است!


کريمی در غياب ماگات هم بازی کرد

در نمايش تاريخی شالکه مقابل اينتر، علی کريمی ستاره ايرانی شالکه نيز نخستين بازی خود را برای اين تيم انجام داد تا در اين پيروزی بزرگ سهيم باشد.
او در دقيقه ۸۷ به جای رائول گونزالس به ميدان آمد.

اين در حالی بود که پس از اخراج فليکس ماگات از شالکه، بسياری از رسانه های ورزشی کار کريمی را در شالکه پايان يافته تلقی کرده بودند. زيرا به زعم آن ها، کريمی نا آماده و ۳۲ ساله فقط به خاطر علاقه قلبی ماگات به اين تيم پيوسته بود.

اما اين بازيکن ايرانی با کاهش چشمگير وزن بدن و تمرينات منسجم و فشرده در شالکه، چنان نظر رالف رنگنيک سرمربی تيمش را جلب کرد که نه تنها در فهرست ۱۸ نفره تيمش قرار گرفت، بلکه در جريان بازی نيز به زمين رفت. اتفاقی که حتی در دوران حضور ماگات نيز رخ نداده بود.

ترکيب شالکه در اين بازی به اين شرح بود: مانوئل نوير، هانس سارپی، بنديکت هوويدس، کيرياکوس پاپادوپولوس، آتسوتو يوشيدا، الکساندر بائوم يوهان(لوکاس اشميتز)، ژورادو(جوليان دراکسلر)، خوئل ماتيپ، ادو، جفرسون فارفان و رائول گونزالس(علی کريمی)

طوفان رئال

رئال مادريد نيز شبی پر هيجان را به هوادارانش هديه کرد. شاگردان مورينيو مقابل تاتنهام، در دقيقه‌ ۴ با ضربه‌ سر آده بايور به گل اول رسيدند.

پيتر کراوچ مهاجم لاغراندام و بلندبالای تاتنهام در دقيقه‌ ۱۴ با کارت قرمز از زمين اخراج شد تا کار برای شاگردان ردنپ فوق العاده سخت شود.

در دقيقه‌ ۵۷ امانوئل آده بايور مهاجم توگويی کهکشانی ها باز هم با ضربه‌ سر دروازه‌ تاتنهام را فرو ريخت.

آنخل دی ماريا ستاره آرژانتينی رئال در دقيقه‌ ۷۲ با شليک به زاويه‌ مخالف، نتيجه را ۳-۰ کرد.

کريستيانو رونالدو هم در دقيقه‌ ۸۷ با دريافت پاس کاکا و با شوتی دقيق، از زاويه بسته دروازه گومز را برای چهارمين بار باز کرد.

گفتنی است در دو ديدار ديگر اين مرحله‌ چهارشنبه شب بارسلونا ميزبان شاختار دونتسک است و در ديداری پر هيجان، چلسی در استمفوردبريج با منچستريونايتد رويارو خواهد شد.
XS
SM
MD
LG