لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۴۳

دستور احمدی نژاد برای پاکسازی کرخه


سد رودخانه کرخه
سد رودخانه کرخه
فاطمه واعظ جوادی، رئيس سازمان حفاظت از محيط زيست روز سه شنبه اعلام کرد که محمود احمدی نژاد دستور پاکسازی رودخانه کرخه از آلودگی نفتی را صادر کرده است.

دستور رياست جمهوری در حالی صادر شده که در اوايل اسفند ماه به دنبال نشت نفت از لوله های انتقال نفت از چشمه خوش به اهواز ۹۰ کيلومتر از رودخانه کرخه در استان خوزستان را آلودگی شديد نفتی فرا گرفت.


به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، خانم واعظ جوادی در اين مورد گفت که حدود ۱۰ هزار بشکه نفت وارد رودخانه کرخه شده و هم اکنون آلودگی تحت کنترل است.

واعظ جوادی همچنين اعلام کرد که ورود نفت به رودخانه کرخه عمدی نبوده و وزارت نفت از سوی محيط زيست جريمه نمی شود.

اين سخنان در حالی بيان می شود که پيشتر استانداری خوزستان اعلام کرده بود که خسارت های ناشی از نشست نفت بر اثر ترکيدگی خط لوله انتقال نفت از چشمه خوش به اهواز از سوی شرکت ملی نفت ايران به خسارت ديدگان پرداخت می شود.

محسن رضايی دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام نیز در حاشيه نخستين همايش آسيب شناسی اثرات انتقال آب خوزستان بر منافع ملی در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی در اهواز خواستار جريمه شدن وزارت نفت شده و گفت :«بی احتياطی عامل حادثه نشت نفت در کرخه بوده است. بايد با اين بی احتياطی‌ها برخورد شود.»

نشت نفت در رودخانه کرخه موجب شده که بسياری از مردمی که در شهرهای نزديک به اين رودخانه زندگی می کردند به آب آشاميدنی دسترسی نداشته باشند.

محمد جعفر حجازی، استاندار خوزستان پيشتر به خبرگزاری مهر گفته بود آب آشاميدنی شهرهای مجاور رودخانه کرخه همانند شوش، دشت آزادگان، حميديه و هويزه قطع شده و آبرسانی به اين شهرها از طريق منابع ذخيره شده آبی انجام می شود.
XS
SM
MD
LG