لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۴۲

کروبی: آنهایی توبه کنند که جمهوری اسلامی را منحرف کردند


مهدی کروبی، از رقبای اصلی محمود احمدی‌نژاد در انتخابات اخیر ریاست جمهوری
مهدی کروبی، از رقبای اصلی محمود احمدی‌نژاد در انتخابات اخیر ریاست جمهوری
مهدی کروبی در پیامی ویدیویی که روز دوشنبه در سایت اطلاع‌رسانی حزب اعتماد ملی، تغییر، منتشر شد، گفت: «آنها باید توبه کنند که جمهوری اسلامی را منحرف کردند، تلاش می‌کنند اسلامش را بی‌محتوا و پوچ کنند و جمهوریتش را از بین ببرند و به جز نام از آن چیز دیگری باقی نگذارند.»

دبیر کل حزب اعتماد ملی افزود که صحبت از توبه زمانی که یک جریان حاکم است و هر چیز می‌خواهد بگوید و جریان دیگر هیچ چیز در اختیارش نیست بی‌معنا است.



این سخنان آقای کروبی در حالی بیان می‌شود که پيشتر برخی از شخصیت‌های سیاسی و مذهبی محافظه‌کار از جمله آيت‌الله نورى همدانى در سخنانى با اشاره به تحولات پس از انتخابات رياست جمهورى در ايران گفته بود: «اگر افرادى که در جريانات اخير بوده‌اند توبه کنند مى‌شود ائتلاف برقرار کرد.»

مهدی کروبی در مورد حمله به وی در نمايشگاه مطبوعات گفت: «اين حرکت‌ها شروع شده تا ما را خانه‌نشين کنند، ولی ما از هيچ کس نمی‌ترسيم و از اين پس به دوستان می‌گویيم کجا می‌رويم.»

وی افزود: «طبق معمول از نمايشگاه‌ها ديدار می‌کرديم. مردم محبت کردند و شعار دادند. من حتی خواستم شعار ندهند. عده‌ای نيز شعار مرگ بر منافق می‌دادند و مردم را تحريک می‌کردند.

مهدی کروبی روز جمعه در جريان بازديد از نمايشگاه مطبوعات در تهران مورد حمله «حاميان محمود احمدی‌نژاد» قرار گرفت و «مهاجمان عمامه اورا بر زمين انداختند».

پارلمان‌نيوز، پايگاه اينترنتی فراکسيون اقليت مجلس، گزارش داد که با ورود مهدی کروبی به نمايشگاه صدها نفر با تجمع در مقابل خبرگزاری فارس شعارهای «مرگ بر ديکتاتور، و بسيجی واقعی، همت بود و باکری» را سر داده‌اند.

طبق اين گزارش تعدادی از «حاميان احمدی‌نژاد بعد از دقايقی مقاومت مردم موفق شدند خود را به مهدی کروبی برسانند و به او حمله‌ور شدند».

مهدی کروبی در پیام ویدئویی خود با اشاره این واقعه گفت: «اين حرکت‌ها شروع شده و می‌خواهند ما را منزوی کنند و در خانه بنشينيم و بيرون نيايیم.»

کروبی افزود: «در برخورد با مجلس سوم و انحرافی که در مجلس خبرگان رهبری شروع شد، من حرف‌های خودم را زدم.»

به نظر می‌رسد اشاره آقای کروبی به موضوع «احراز صلاحيت علمی نمايندگان خبرگان رهبری» است که در آستانه برگزاری انتخابات سومین دوره مجلس خبرگان به عنوان ابرازی برای رد صلاحیت برخی از روحانیون غیر وابسته به حاکمیت، مستمسک شورای نگهبان قرار گرفت.

این کاندیدای معترض به انتخابات دور دهم ریاست جمهوری افزود: آن روزها ما در غربت بودیم و «مردم نمی‌دانستند ماجرای تغییر خبرگان چیست»، ولی الان اکثریت مردم آگاهند.

آقای کروبی افزود ما در همه صحنه‌ها حضور داریم، در هر محفلی. از این به بعد به دوستان‌مان خواهیم گفت که کجا می‌رویم و از میدان در نمی‌رویم و وفادار به قانون اساسی و پیمانی است که با امام و مردم بستیم.
XS
SM
MD
LG