لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۳۹

«درگیری هواداران احمدی نژاد و کروبی در تهران»


مهدی کروبی (چپ)، محمود احمدی نژاد (راست)
مهدی کروبی (چپ)، محمود احمدی نژاد (راست)
خبرگزاری رويترز از درگيری طرفداران محمود احمدی نژاد و مهدی کروبی در تهران خبر داده است. به گزارش اين خبرگزاری شامگاه شنبه در ميدان سرو در منطقه سعادت آباد، در شمال غربی تهران، با هم درگير شدند.

خبرگزاری رويترز به نقل از يک شاهد گزارش داده است در اين برخوردها که در پی مناظره تلويزيونی محمود احمدی نژاد و رقيب انتخاباتی اش، مهدی کروبی صورت گرفت شماری خودرو به آتش کشيده شد.

طرفداران اين دو نامزد انتخابات رياست جمهوری، مناظره زنده تلويزيونی آنها را از نمايشگرهای بزرگ در يک ميدان تهران تماشا می کردند.

در گيري های شنبه شب، دومين شب ناآرامی های پراکنده در پايتخت در آستانه انتخابات رياست جمهوری در ايران گزارش شده است.

در همین حال نیروی انتظامی ایران خبر این درگیری ها را تکذیب کرده است.

اتهام‌های کروبی و احمدی‌نژاد علیه یکدیگر

مناظره تلویزیونی مهدی کروبی، رئیس سابق مجلس شورای اسلامی و از کاندیداهای جناح اصلاح طلب و محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران، شنبه برگزار شد و دو نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اتهاماتی علیه یکدیگر مطرح کردند.

مهدی کروبی نامزد انتخابات ریاست جمهوری که در این مناظره آغازگر بحث بود، در بخش نخست سخنان خود گفت: بنده هم از شخص احمدی‌نژاد انتقاد دارم و هم از نحوه اداره کشور.

وی با انتقاد از نحوه اداره امور توسط محمود احمدی‌نژاد گفت که از دو حالت خارج نیست، یا اینکه به ایشان اطلاعات نادرست داده می‌شود که موجب گمراهی ایشان می‌شود و یا اینکه آقای احمدی‌نژاد تمایل دارد که خلاف واقع سخن بگوید.

آقای کروبی در مورد انتقاداتی که از شخص آقای احمدی‌نژاد دارد، به موضوع ادعای رویت هاله نور اشاره کرد و افزود که زمانی که این موضوع را در مورد ایشان شنیدم باور نکردم تا زمانی که فیلم آن را ندیدم و از آقای جوادی آملی در این ارتباط سؤال نکردم.

وی گفت من در این مورد بسیار متأسف شدم چرا که موضوع به مسائل مذهبی بر می‌گشت. با این حال خوشبختانه آقای جوادی آملی برخورد خوبی با این موضوع داشت و با ذکر روایاتی از ائمه متذکر شد که نباید بچه یا حیوان را هم فریب داد.

آقای کروبی همچنین به ادعای طرح شده مبنی بر قصد ربودن رئیس جمهور در زمان سفر به عراق توسط نیروهای آمریکایی اشاره کرد و افزود که چگونه است کمی پس از طرح این موضوع آقای احمدی‌نژاد می‌گویند در میان نیروهای آمریکایی چنان تأثیری گذاشتم که حتی دستور بوش برای شکستن دیوار صوتی ایران را اطاعت نکردند.

محمود احمدی نژاد با جعلی خواندن نوار فیلم اظهارتش درباره «هاله نور» تصریح کرد بهتر است آمریکایی هایی درباره خبر دزدیدن وی اظهار نظر کنند نه آقای کروبی.

محمود احمدی نژاد سپس بحث درباره این مسایل را مهم ندانست و توضیحاتی در خصوص رشد اقتصادی در دوران ریاست جمهوری خود ارائه کرد.

محمود احمدی نژاد در مناظره با مهدی کروبی رفتاری متفاوت با مناظره با میرحسین موسوی در پیش گرفت. وی به رغم این که روز جمعه گفته بود که «افشاگری ادامه» می یابد، نام کسی را مطرح نکرد.
XS
SM
MD
LG