لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۲۸

«صدها نفر می توانند شهادت دهند فیلم خاتمی واقعی است»


آقای خاتمی اعلام کرد که صحنه دست دادن وی با زنان ایتالیایی «غیر واقعی است.»
آقای خاتمی اعلام کرد که صحنه دست دادن وی با زنان ایتالیایی «غیر واقعی است.»

مارکو اوریولس، استاد جامعه شناسی دانشگاه «اودینه»- Udine - در مصاحبه ای با رادیو فردا می گوید که هرگز فکر نمی کرد فیلمی که از مراسم سخنرانی محمد خاتمی و گردش او در این شهر شمالی ایتالیا تهیه کرده است، این چنین جنجالی بیافریند.


آقای خاتمی در اواسط ماه مه برای سخنرانی به ایتالیا سفر کرده بود.


محمد خاتمی در این فیلم در حال دست دادن به چند زن ایتالیایی دیده می شود. روزنامه های محافظه کار مانند کیهان به شدت از آقای خاتمی برای «چنین حرکتی» انتقاد کردند.


آقای خاتمی اعلام کرد که صحنه دست دادن وی با زنان ایتالیایی «غیر واقعی است.» این فیلم ویدیو بر روی سایت یوتیوب تاکنون بیش از هفتاد هزار بازدید کننده داشته است.



اورلیوس:«هدف من از تهیه فیلم هایی در رابطه با سخنرانی خاتمی و اظهاراتش، ارائه مستندی در رابطه با اهمیت آغاز گفت و گو میان فرهنگ ها و به ویژه میان شرق و غرب بود.»

آقای اوریولس کارشناس امور مهاجرت در گفت و گویی اختصاصی با رادیو فردا می گوید: «به هیچ وجه فکر نمی کردم فیلمی در رابطه با نشست مهمی که مقوله اصلی اش گفت و گوی فرهنگ ها بود و مهمان اصلی اش محمد خاتمی بود، این چنین جنجالی بیافریند.»


این استاد دانشگاه می افزاید که هدف من از تهیه فیلم هایی در رابطه با سخنرانی خاتمی و اظهاراتش، ارائه مستندی در رابطه با اهمیت آغاز گفت و گو میان فرهنگ ها و به ویژه میان شرق و غرب بود.


وی می افزاید: « گفت و گویی جالب و در عین حال بسیار مهم ولی با توجه به پیامدهای انتشار این فیلم به این نتیجه رسیدم که در شرایط کنونی این چنین گفت و گویی نمی تواند به خاطر حساسیت های موجود به نتیجه برسد. جنجالی که این فیلم آفرید باید ما را وادار به تامل در رابطه با این گفت و گوها کند.»


«فیلم واقعی است»



اورلیوس: صدها نفر که در اودینه برای شرکت در سخنرانی خاتمی جمع شده بودند، می توانند در رابطه با آنچه در این فیلم دیده می شود شهادت دهند.

مارکو اوریولس در رابطه با آخرین بیانیه «بنیاد باران» به ریاست محمد خاتمی که صحبت از فیلمی غیر واقعی و مونتاژشده می کند، به رادیو فردا می گوید «متاسفم که باید این اتهام را رد کنم. صدها نفر که در اودینه برای شرکت در سخنرانی خاتمی جمع شده بودند، می توانند در رابطه با آنچه در این فیلم دیده می شود شهادت دهند.»


وی می گوید: « کلیه کسانیکه خاتمی را در جریان بازدیدش از اودینه همراهی می کردند، ازجمله محافظان ایتالیایی او می توانند اگر لازم باشد در این رابطه در مقابل قاضی شهادت دهند.»


این استاد جامعه شناسی دانشگاه اودینه اتهامات مدیر روزنامه کیهان را که در سرمقاله ای صحبت از دام نومحافظه کاران آمریکایی کرده بود را نیز رد می کند.


آقای اوریولس در خاتمه می افزاید: «هرگز فکر نمی کردم روزی به عامل بی ثباتی کشور مهمی چون ایران تبدیل شوم و حقیقتش را بخواهید سخت نگران آینده ام هستم.»


XS
SM
MD
LG