لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۱۶

این همه آدم تماشاگر «باغ وحش جهانی»


گروه کيوسک ترانه‌های سومين سی‌دی خود به نام «باغ وحش جهانی» را همراه با اجرای تازه‌ای از ترانه‌های قديمی و محبوب خود در کنسرت موفقی در سالن «ال ری» شهر لس‌آنجلس اجرا کردند.


آرش سبحانی، خواننده این گروه، اجرای آهنگ تازه‌ای را به جنبش زنان ايران تقديم کرد.


آرش سبحانی در گفت‌وگویی با «راديو فردا» در مورد اين کنسرت موفق و استقبال اهالی لس‌آنجلس از آن چنين گفت: «اين کنسرت در لس‌آنجلس از لحاظ انتخاب محل اجرا، کيفيت صدا، و به خصوص انرژی که تماشاگران به ما دادند، به نظر من يکی از بهترين برنامه‌هايی بود که گروه کيوسک تا به حال اجرا کرده است.»


« اين کنسرت در لس آنجلس از لحاظ انتخاب محل اجرا، کيفيت صدا، و به خصوص از نظر انرژی که تماشاگران به ما دادند، به نظر من يکی از بهترين برنامه هايی است که گروه کيوسک تا به حال اجرا کرده است.»
آرش صبحانی در گفت و گو با رادیو فردا

وی افزود: «برنامه‌گذارها خيلی سخت کار کردند که توانستند اين همه آدم را روز يک‌شنبه که شب قبل از روز کاری است، آن هم در لس‌آنجلس که رفتن به هرجا ساعت‌ها وقت می‌گيرد به اين محل بکشانند.»


این کنسرت با بهره‌برداری از کيفيت صداي بالا و حضور جمعيتی علاقه‌مند از همان دقايق آغازین تبديل به يکی از گرم‌ترين و پرشورترين برنامه‌هايی شد که حضور غيرايرانی‌ها در آن، جنبه‌های فرا-مرزی تازه‌ای به موزيک کيوسک می‌داد.


گروهی که در مدت کوتاه زندگی در خارج از ايران توانسته است ابعاد تازه‌ای را به موسيقی‌ای اضافه کند که از زيرزمين‌های تهران به مرکز موسيقی جهان، لس‌آنجلس کشانده است.


کنسرت «باغ وحش جهانی» گروه کيوسک نخستين برنامه هنری است که توسط «باترفلای باز» يک آژانس تبليغاتی هنری در لس‌آنجلس تهيه شده است. کار اين آژانس نوپا حمايت از موج تازه‌ای از خوانندگان ايرانی در داخل و خارج از ايران و هدف اصلی آن ايجاد روند تازه‌ای در کار مديريت هنری ايرانی در اين شهر است.


مدير و موسس ايرانی-آمريکايی «باترفلای باز»، بيتا ميلانيان، درمورد آغاز کار اين آژانس هنری و اثراتی که کار آن می‌تواند روی موسيقی ايرانی در اين ديار داشته باشد به رادیو فردا می‌گويد: «کيوسک يکی از اولين پروژه‌های همکاری من و شری رضايی‌، دوست و شريکم، در باترفلای باز است. حقيقت اين است که ما کوشش داريم با هنرمندان و گروه‌هايی کار کنيم که چه در ايران و چه در خارج از کشور علاوه بر يک کارهنری مخصوص، يک پيام متفاوت را هم به جامعه ارائه می‌دهند.»


بيتا ميلانيان معتقد است که وقت آن رسيده که هنرمندان ايرانی از پشتيبانی جدی و حرفه‌ای برای پيشبرد کارهای خود در جامعه آمريکا برخوردار باشند: «فکر می‌کنم هنرمندان به پشتوانه مطمئن که از نظر روابط عمومی، تبليغات و تنظيم برنامه‌ها بتواند به آنها کمک کند احتياج دارند. هدف خود من هم به عنوان یک ايرانی که سال‌هاست از ايران خارج شده اين است که بتوانم اين پيام صلح و دوستی جهانی را از طريق هنرمندان ايرانی به جامعه جهانی برسانم.»


حضور گلشیفته فراهانی و شهره آغداشلو


در ميان تماشاگران، چهره‌های معروفی چون گلشيفته فراهانی نیز دیده می‌شد، بازيگری که حضور جنجال‌انگيز او بدون روسری بر فرش قرمز در مراسم افتتاح فيلم «مجموعه دروغ‌ها» با شرکت لئوناردو دی کپريو سرو صدای زيادی به پا کرد، برای دومين بار در يک جمع ايرانی حاضر می‌شد.


حضور گلشيفته فراهانی که در ميان ايرانيان ساکن لس‌آنجلس از محبوبيت خاصی برخوردار است در آغاز کنسرت گروه کيوسک نظم سالن را تا حدودی به هم ريخت.


مردم برای گرفتن عکس‌های يادگاری و صحبت با او که به همراه همسر خود در ميان جمعيت نشسته بود او را احاطه کرده بودند.


در طبقه دوم سالن کنسرت، در محلی که به «وی‌آی‌پی روم» معروف است و اختصاص به افراد سرشناس دارد، شهره آغداشلو، بازيگر ايرانی هاليوود و چند چهره هنری ديگر از جمله فرامرز اصلانی و سوسن ديهيم، خواننده آوانگارد ايرانی، نیز حضور داشتند.


تور «باغ وحش جهانی» که از عنوان آلبوم تازه گروه کيوسک گرفته شده از شهر سن فرانسيسکو آغاز شد و پس از يک اجرای موفق در اين شهر به لس‌آنجلس آمد.


گروه کيوسک در اين کنسرت در مقابل صدها تن از طرفداران خود در سالن «ال ری» محل اجرای برنامه برخی از معروف‌ترين گروه‌های آمريکايی به اجرای برنامه پرداختند و اين کنسرت را با ترانه‌هايی از آلبوم «عشق سرعت» آغاز کردند.


در بخش پايانی کنسرت کيوسک در لس‌آنجلس هنرمندان ساکن اين شهر از جمله حامد، وکاليست، و «بابک امينی»، آهنگ‌ساز و نوازنده برجسته گيتار، روی صحنه به گروه پيوستند و با همراهی آنها آهنگ‌هايی اجرا کردند.


XS
SM
MD
LG